הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


קנט מחדשת את ביטוח הפירות לשנת 2012


בשנה החולפת פיצתה החברה את מגדלי הפירות בסכום כולל של כ-50 מיליון ₪ בגין נזקי טבע ואסונות טבע. בימים אלה מחדשת החברה את ביטוח הפירות לשנת 2012. המועד האחרון להצטרפות הוא 16.2.2012

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  31-1-2012


חברת הביטוח קנט המבטחת נזקי טבע בחקלאות שילמה למגדלי הפירות כ-50 מיליון ₪ עבור נזקי טבע ואסונות טבע שאירעו בשנת 2011. מרבית הפיצויים שולמו במסלול המורחב. כך עולה מסיכום שנערך בחברה לרגל פתיחת ההרשמה לחידוש ביטוח הפירות לשנה הקרובה.

במסגרת הביטוח לשנת 2012 שמציעה החברה, יוכלו המגדלים להרחיב את הביטוח הבסיסי בנזקי טבע ובאסונות טבע שרכש עבורם ענף הפירות במועצת הצמחים ובכך לרכוש ביטוח המקיף סכומי פיצוי גבוהים יותר והשתתפות עצמית נמוכה יותר. קנט מאפשרת לכל מגדלי הפירות להרחיב את הביטוח הבסיסי ולרכוש ישירות בחברה ביטוח מורחב.

בשנים האחרונות היינו עדים למזג אוויר הפכפך שהתבטא בקרה, ברד ושרב אשר גרמו לנזקים חמורים למגדלים. הרחבת ביטוח נזקי טבע, מאפשרת למגדל לקבל כיסוי ביטוחי גבוה יותר עבור עלויות הייצור. המגדל יכול לבחור בין מספר רמות ביטוח הנבדלות זו מזו בדמי הביטוח ובסכומי הפיצוי וכן לבטח כל חלקה ע"פ היבול הצפוי בה. בנוסף ההשתתפות העצמית בביטוח המורחב נמוכה מזו שבביטוח הבסיסי (בביטוח המורחב ההשתתפות העצמית עומדת על כ- 5% מהיבול הפוטנציאלי או המבוטח, הנמוך מביניהם, וזאת לעומת השתתפות עצמית של 15% בביטוח הבסיסי ). ההצטרפות לביטוח המורחב פשוטה וקלה והיא מתבצעת על ידי מילוי טופס אותו ניתן לקבל במשרדי החברה או באתר קנט.

ביטוח אסונות טבע למטעים מניבים, מכסה נזקי אקלים שאינם מכוסים בביטוח נזקי טבע וכן נזקי מזיקים ומחלות לפרי, שפגיעתם הינה בהיקף אזורי הגורם לנזק כמותי ליבול. הביטוח מכסה גם אסונות טבע לעצים. חשוב לדעת שהביטוח הבסיסי שרכשה המועצה מתבסס על יבול נורמטיבי שלא משקף בהכרח את יכולות הייצור של המגדל. לעומת זאת, הביטוח המורחב מאפשר לבטח את הגידולים ע"פ ממוצע השיווק של 4 השנים האחרונות (2007-2010) בכפוף לאישור קנט וכן לבחור ברמת ביטוח גבוהה יותר (רמה ב'). בנוסף לביטוח למטעים מניבים ניתן לרכוש ביטוח אסונות טבע למטעים שאינם מניבים.

"קנט רואה עצמה שותפה לעשייה היומיומית של החקלאים הישראלים והיא פועלת במסירות ומתוך תחושת מחויבות לספק למגדלים רשת ביטחון כלכלית'' אומר דוד גינזבורג, מנכ"ל קנט. ''על אף ההתקדמות הרבה בטכנולוגיה ובתהליכי הייצור, שהגדילו במידה משמעותית את היקף היבולים ורמת ההכנסות, ענף החקלאות חשוף באופן מתמיד לנזקי טבע שעלולים להשמיד את מרבית היבולים ולגרום לאובדן הכנסה חמור למגדלים. הפיכת החקלאות לחקלאות מתמחה מחייבת תשומת לב מיוחדת לניהול הסיכונים בחקלאות. רק בשנה האחרונה הינו עדים למקרה שבו מגדל פירות שברשותו 250 דונם פירות נשירים באזור אחד ניזוק באופן חמור מברד. המגדל הסתפק בביטוח בסיסי שרכשה עבורו המועצה ולא רכש ביטוח מורחב מקנט. התוצאה – המגדל ספג נזק כספי עצום שיכול היה להימנע אם היה רוכש ביטוח מורחב מתאים. אני ממליץ לכל החקלאים להרחיב את הביטוח כך שבמקרה של נזק תקטן הפגיעה ביכולתם העתידית".

המועד האחרון להצטרפות לביטוח לכל מיני הפירות הוא 16.2.2012. פרטים נוספים באתר החדש של קנט www.kanat.co.il