הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


בית המשפט הותיר על כנו עונש של 3 שנות מאסר לגנב עגלים


הנאשם ביקש להקל בעונשו וטען באמצעות סנגורו כי לא יתכן שעונש בעבירות רכוש יהיה זהה לעונשים על עבירות אלימות. בית המשפט דחה את ערעורו: ''מדובר במערער אשר בשלושה מקרים שונים הרהיב עוז בנפשו לשלוח ידו לרכושם של חקלאים תמימים ולפגוע פגיעה של ממש במטה לחמם''. על פי נתוני ארגון מגדלי הבקר לבשר עולה, כי בשנת 2011 נרשמה עליה חדה של 58% בגניבות בקר וצאן בה נגנבו בישראל 2480 ראשי בקר וצאן

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  2-2-2012


אין הנחות לגנבי הבקר: בית המשפט המחוזי בנצרת בהרכב של שלושה שופטים דחה את ערעורו של נאשם בגניבת עגלים ללא עבר פלילי, אשר טען כי עונש המאסר של 3 שנים שהוטל עליו חמור יתר על המידה. הנאשם ביקש להקל בעונשו וטען באמצעות סנגורו עו"ד אדם ג'ורנו, כי לא יתכן שעונש בעבירות רכוש יהיה זהה לעונשים על עבירות אלימות וכי ''מי שגונב עגל יושב עם מבריח הרואין מלבנון והם מקבלים את אותו העונש''.

מנגד טענה עו"ד טל ויסמן מפרקליטות מחוז הצפון כי מדובר בעבירות שונות ובערכים שונים ואין להקיש מענישה בעבירות בתחומים שונים ובוודאי שאין להפחית בחומרת העבירות. עוד טענה כי המערער הורשע בגניבה בנסיבות מחמירות ובהדחה בחקירה בשלושה מקרי גניבה שונים של עגלים בודדים, וכי שירות המבחן לא שלל קיומה של רמת סיכון להתנהגויות פורצות גבול שיש בהן לסכן את שלום הציבור ורכוש הציבור. בנוסף, התרשם שירות המבחן כי הנאשם מתקשה להפיק תועלת מקשר טיפולי. מסיבות אלו יש לדחות את ערעורו של הנאשם.

כאמור, דחה בית המשפט את ערעורו של הנאשם והותיר על כנו את עונש המאסר של שלוש השנים שנגזר עליו. בפסק הדין כתבו השופטים כי לא מצאו שום חומרה ובוודאי שלא חומרה יתרה בגזר דינו של המערער, אשר הורשע לאחר הודאתו במסגרת עסקת טיעון במספר מקרים של עבירות גניבה בנסיבות מחמירות, קשירת קשר לביצוע פשע והדחה בחקירה. השופטים ציינו כי בית המשפט לא התעלם מנסיבותיו האישיות של הנאשם וקבעו שאלמלא הסדר הטיעון היה גוזר עליו בית המשפט ענישה מחמירה הרבה יותר.

עוד הוסיפו השופטים כי מדובר במערער אשר בשלושה מקרים שונים הרהיב עוז בנפשו לשלוח ידו לרכושם של חקלאים תמימים ולפגוע פגיעה של ממש במטה לחמם, ובעניין זה ניתנו פסקי דין הן על ידי בית המשפט העליון והן על ידי בית המשפט המחוזי אשר קבעו כי מן הראוי להחמיר באופן ניכר בעונשם של מי שעוברים עבירות מסוג זה.

על פי נתוני ארגון מגדלי הבקר לבשר עולה, כי בשנת 2011 נרשמה עליה חדה של 58% בגניבות בקר וצאן ובשנה החולפת בלבד נגנבו בישראל 2480 ראשי בקר וצאן, לעומת 1564 בשנת 2010. ''אנו חווים גל עכור, גבוה ומדאיג של גנבות בקר וצאן בכל רחבי הארץ.'' אומר מנכ''ל איגוד מגדלי הבקר לבשר חיים דיין. ''מג"ב נערך על מנת למנוע ולסקל את הגנבות, אך כמובן שגם החקלאים נאלצים לקחת חלק משמעותי יותר במלחמה בגנבים. הנתונים ממחוז הצפון דווקא מראים על ירידה של 26% באירועי הגניבה בשנת 2011 וזאת בזכות מודל עבודה חדש במחוז, על פי העקרונות המנחים של פרקליטות מחוז צפון לטיפול בתיקי גניבות בקר''.

"אנו מברכים על פסקי הדין המחמירים שניתנים לגנבי הבקר על ידי בתי המשפט וההתגייסות של פרקליטות מחוז צפון לפעולה משותפת שתרתיע את הגנבים. אנו מקווים כי נצליח להטמיע את "המודל הצפוני" לטיפול בגניבות הבקר גם במחוז הדרום והמרכז של משטרת ישראל. העלייה המדאיגה בגניבות, במיוחד במחוז הדרום, גורמת לנזקים כספיים אדירים למגדלים הנפגעים ישירות מהגניבות ומגדלים אחרים הנאלצים להשקיע סכומי עתק במיגון ואבטחה" אומר דיין.