הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


עם הפנים למזרח: גידול של 31% ביצוא התעשייה הקיבוצית לאסיה


התעשייה הקיבוצית סיימה את שנת 2011 ביציבות מבחינת היקף היצוא והוא הסתכם ב-3.15 מיליארד דולר. הגידול ביצוא למזרח הוא תוצאה מהצמיחה במדינות אסיה והגידול בביקושים לצד ריכוז מאמץ של התעשייה הקיבוצית בהגברת החדירה למדינות המתפתחות

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  5-2-2012


בשנת 2011 חל זינוק חד של 31% ביצוא התעשייה הקיבוצית לאסיה שהסתכם ב-371 מיליון דולר, כך עולה מדו"ח שערכה מנהלת המחלקה הכלכלית באיגוד התעשייה הקיבוצית, שלומית ארבל. הגידול ביצוא הוא תוצאה מהצמיחה במדינות אסיה והגידול בביקושים לצד ריכוז מאמץ של התעשייה הקיבוצית בהגברת החדירה למדינות המתפתחות. גם היצוא לאפריקה רשם גידול מרשים של 20% ל-108 מיליון דולר ואילו היצוא למזרח אירופה גדל בשיעור דומה של 19.3% ל-166 מיליון דולר.

היצוא לשוק היעד העיקרי של התעשייה הקיבוצית - מדינות מערב אירופה - רשם גידול של 11% והוא הסתכם ב-1.2 מיליארד דולר. לעומת זאת, יצוא התעשייה הקיבוצית לשוק השני בגודלו של מדינות צפון אמריקה ירד ב-31% וזאת כתוצאה מירידה בביקוש בעיקר בתחום הביטחוני והוא הסתכם ב-765 מיליון דולר.

התעשייה הקיבוצית סיימה את שנת 2011 ביציבות מבחינת היקף היצוא והוא הסתכם ב-3.15 מיליארד דולר. בנוסף לכך מכרו חברות הבת של התעשייה הקיבוצית בסכום של מעל 1.8 מיליארד דולר בשנה החולפת, כך שכלל המכירות של התעשייה הקיבוצית בחו"ל הן מעל 5 מיליארד דולר.

מנהל המחלקה ליצוא באיגוד התעשייה הקיבוצית, עמוס שלו, הזהיר שהחרפה במצב הכלכלי באירופה ובארה"ב עלולה לגרור ירידה חדה בביקושים ותגרור משבר חמור גם אצלנו. על הממשלה לסייע ליצואנים במאמץ לחדירה לשווקים חדשים באמצעות הכלים השונים כגון קרן שיווק, סיוע להשתתפות בתערוכות בינלאומיות, תמיכה מוגברת במכון היצוא, ודרכים אחרות בעלות תרומה ליכולתם של היצואנים להיכנס לשווקים המתעוררים, שהם שווקים בעלי פוטנציאל רב.