הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


110 שנים לקק''ל: היער הווירטואלי הראשון


כבר לא חייבים לצאת מהבית כדי לטעת עץ. ניתן להיכנס לאתר קק''ל והיערנים ייטעו את העצים בשטח בשבילכם

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  5-2-2012


לכבוד ט"ו בשבט ולרגל 110 שנים להיווסדה, מקימה קרן קיימת לישראל את היער החברתי הראשון בעולם. זוהי יוזמה יוצאת דופן של קק"ל להקמת יער וירטואלי באמצעות נטיעות אינטרנטיות של קהל הגולשים. היער החברתי מאפשר לכל משתמשי האינטרנט בעידן הווירטואלי בו אנו חיים היום לטעת עצים באתר קק"ל, והיערנים יטעו אותם ביערות ברחבי הארץ.

"ליום ההולדת ה-110 לקק"ל אשר נחגג השנה, קק"ל מקרבת אליה גם את הדור הצעיר במטרה להנגיש אותו ליערות ולטבע.'' אומר יו''ר קרן קיימת לישראל אפי שטנצלר. ''היוזמה של היער החברתי הראשון בעולם היא חדשנית, צעירה ומתאימה גם לגולשים הצעירים וגם לבוגרים, היא מאפשרת למשתמשי האינטרנט לטעת עצים, להשפיע על איכות החיים והסביבה, ולתרום לירוק במדינת ישראל. אנו מזמינים את ציבור הגולשים לנטוע עצים באתר קק"ל, ויערני קק"ל יינטעו אותם ביער''

בימים אלה מועמסות עשרות משאיות במשתלות קק"ל: גולני בצפון, אשתאול במרכז וגילת בדרום, למעלה ממיליון ומאה שתילים, שעושים את דרכם ל-1,200 ישובים בארץ בהם יתקיימו טקסי נטיעות ט''ו בשבט. בין העצים שיינטעו השנה: עצי אלון, אלת המסטיק, רוזמרין שיכי, רותם, שקד מצוי, הדס מצוי, אורן מכל המינים, אלה ארצישראלית, אלה אטלנטית, שיח אברהם, אלון תולע, חרוב, ער אציל, הרדוף הנחלים, איקליפטוס ממינים שונים ועוד. השתילים נבחרו במיוחד לנטיעה עירונית לפי המלצת האגרונומים של קק"ל.

לכניסה ליער החברתי הראשון בעולם לחצו כאן