הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


המערב הפרוע: משאית שהובילה עשרות עגלים נחטפה באיומי נשק


שודדים תקפו באיומי אקדח נהג שהוביל במשאית 70 עגלים מאזור אילת לכיוון רמת הגולן, והותירו אותו בכביש הראשי באזור ים המלח. מנכ''ל ארגון מגדלי הבקר: ''זוהי עלית מדרגה. אנו חווים גל עכור, גבוה ומדאיג של גנבות בקר וצאן בכל רחבי הארץ, אך חטיפה ושוד מזוין לאור היום זה משהו שעוד לא נתקלנו בו''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  7-2-2012


עליית מדרגה בפשיעה החקלאית: משאית עמוסה ב- 70 עגלים לפיטום, שעשתה את דרכה מקרנטין הבקר באזור אילת לכיוון רמת הגולן נחטפה בשעות הצהריים, כאשר נהג המשאית עצר למנוחה בצומת הלידו בים המלח. אלמוני התקרב אל הנהג ובאיומי נשק הורה לו לעלות למשאית ולנהוג אותה לכיוון השטחים. במהלך הנסיעה, כאשר הוא מכוון אליו את הנשק כל העת, הורה החוטף לנהג המשאית לעבור לרכב פרטי, בו חיכו שני חברי חוליה נוספים. את המשאית נהגו החוטף וחבר חוליה נוסף אל שטחי איו"ש.

שמוליק קורן, בעליה של המשאית סיפר כי החוטפים החזיקו את הנהג בשדות קיבוץ אלמוג כשעיניו קשורות. לאחר כשעתיים נתנו לו הוראה ללכת לכיוון הכביש הראשי, שם הוא תפס טרמפ והגיע לאזור בית שאן.

המקרה דווח למשטרת ישראל כבר אתמול בערב, אך עד שעות הבוקר לא הוגשה תלונה מצד ישראל למשטרה הפלסטינאית. רק היום בבוקר (ג') התקבל המידע באמב''ל (ארגון מגדלי הבקר לבשר) אשר דיווח מיידית לכוחות משמר הגבול באזור, שהחלו לטפל בתלונה מול כוחות השיטור הפלסטינאים. מחקירה ראשונית התגלה, כי חוטפי המשאית פיזרו את העגלים הגנובים במספר מקומות בשטחי יהודה ושומרון. 17 עגלים נמצאו בבית מטבחיים באזור רמאללה ועגלים נוספים אותרו באזור שכם, שם נמצאה גם עגלת המשאית. כעת פועלים הכוחות להשבת המשאית הגנובה וכן מספר עגלים שעדיין נותרו בחיים.

''האירוע האחרון הוא עליית מדרגה באירועי גניבות הבקר והצאן, אשר עד עכשיו התמקדו בעיקר בגניבות משטחי מרעה וממכלאות'' אומר היום מנכ"ל אמב"ל חיים דיין. "אנו חווים גל עכור, גבוה ומדאיג של גנבות בקר וצאן בכל רחבי הארץ, אך חטיפה ושוד מזוין לאור היום של משאית עמוסה בעגלים זה משהו שעוד לא נתקלנו בו''.

עוד מוסיף דיין, כי בשנת 2011 נרשמה עליה חדה של 58% באירועי גניבות הבקר והצאן ובמהלכה נגנבו בישראל 2480 ראשי בקר וצאן, לעומת 1564 בשנת 2010. "מג"ב נערך על מנת למנוע ולסקל את הגנבות וכמובן שגם החקלאים נאלצים לקחת חלק משמעותי יותר במלחמה בגנבים, אך חוליות הגנבים פועלות כחוליות פשע מאורגנות ומקצועיות לכל דבר ואירוע כמו שקרה אתמול בלתי אפשרי לסכל משום שאנחנו לא ערוכים לספק אבטחה גם למשאיות המובילות את הבקר".

"העלייה המדאיגה בגניבות, במיוחד במחוז הדרום, גורמת לנזקים כספיים אדירים למגדלים שנפגעים ישירות מהגניבות ומגדלים אחרים הנאלצים להשקיע סכומי עתק במיגון ואבטחה. על רשויות החוק להחמיר את העונשים המוטלים על הגנבים שנתפסים על מנת ליצור הרתעה ולתמוך בחקלאים הנפגעים, להם נגרמים נזקים כלכליים כבדים" אומר דיין