הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


פרס ''מקורות'' הוענק לעמי שחם, מנכ''ל רשות הניקוז בערבה


עמי שחם שהיה ראש המועצה הראשון בערבה התיכונה ומנכ''ל רשות הניקוז מזה שנים, קיבל היום (ג') את פרס ''מקורות'' על תרומתו למשק המים בתחום החקלאות. בין הנימוקים להענקת הפרסם נכתב: ''הודות לפועלך הושג גידול בהיצע ובהקצאות המים בערבה, דבר שאיפשר את התפתחותה של חקלאות מתוחכמת, מאורגנת וריווחית באזור, המבוססת על מחקר וטכנולוגיות מים חדישות, בצד פתיחת חלון הזדמנויות להרחבת ההתיישבות הציונית בערבה''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  7-2-2012


חברת "מקורות" בחרה להעניק לעמי שחם את פרס "מקורות" על תרומתו למשק המים בתחום החקלאות בתפקידיו השונים לאורך ארבעים שנה, כראש המועצה האזורית הערבה התיכונה, כיו"ר הועדה החקלאית של המועצה ובשנים האחרונות, כמנכ"ל רשות ניקוז ואחראי על פיתוח המים.

בנימוקים לקבלת הפרס נכתב לעמי: "נושא המים הינו חלק בלתי נפרד מדפוסי חשיבתך ומעשיך. תרומתך התבטאה ומתבטאת בשורה ארוכה של תחומי מים וסביבה, החל מתכנון אספקת המים, פיתוח בר קיימא, הידרו-גיאולוגיה, תפיסת שיטפונות, הכשרת קרקע להשקיה, מחשוב מערכות מים, הסברה, תיעוד ועד מחקר וחינוך למים. הודות לפועלך הושג גידול בהיצע ובהקצאות המים בערבה, דבר שאיפשר את התפתחותה של חקלאות מתוחכמת, מאורגנת וריווחית באזור, המבוססת על מחקר וטכנולוגיות מים חדישות, בצד פתיחת חלון הזדמנויות להרחבת ההתיישבות הציונית בערבה".

מערכת הפקת המים בערבה התפתחה בשלבים וכיום קיימים שדות קידוחים רבים בערבה המחוברים למערכות מים מקומיות, המספקות את הצריכה הכוללת של המושבים באזור.

בראיון עם עמי שחם בשנת 2007, עם פתיחת מאגר שיזף ליד עין יהב אמר "המסר שלנו בערבה, הוא כי גם באזור נחות מבחינת מים ואיכות הקרקע ניתן לייצר חקלאות היי-טק ברמה גבוהה. זה המסר שלנו לעולם"

מנכ"ל "מקורות" אלכס וישניצר הגדיר את הערבה כאזור מאתגר ומשימה לאומית של מדינת ישראל.