הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


בואו לטעום מעדנים בתערוכת Fresh AgroMashov


מבחר גבינות גורמה וגלידות בטעמים מופלאים מחלב כבשים בתוספת מנה גדושה של ערכים תזונתיים - חלבון, ויטמינים וסידן. גבינות בופאלו עשירות בוויטמינים D ו-A, דלות בכולסטרול ועשירות בסידן, וגבינת הבופאלו העיראקית הראשונה. כל אלה ועוד בתערוכת Fresh AgroMashov שתתקיים בסוף החודש בגני התערוכה בתל-אביב

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  8-2-2012


מחלבת צאלה - משק צאן מהנגב המערבי מזמינה אתכם לטעום בריאות וגורמה בתערוכת 2012 Fresh AgroMashov. המחלבה מתמחה בגבינות, גלידות ומעדני גורמה מחלב כבשים מגזע האוואסי, מציעה לכם להכניס את הגלידה הבריאותית לתפריט. כך תוכלו להתענג על גלידת וניל או שוקולד, וניל עוגת גבינה, וניל לימון ווניל קינמון – המוגשים בתוספת מנה גדושה של ערכים תזונתיים חיוניים (הרבה יותר מכל גלידה אחרת!) כולל חלבון, ויטמינים וסידן. כל זאת, ללא תוספת של חומרים משמרים או כל התערבות המשנה את הרכב החלב.

עוד טעימות מקולקציית חורף 2012 של מחלבת "צאלה": יוגורטים מחלב כבשים, גבינות רכות, חצי-קשות וקשות (שזכו לשמן על שם ילדיה של בעלת המחלבה): "לבנה" גבינה למריחה חמצמצה וסמיכה, מכילה 14% שומן, יוגורט במרקם סמיך וחמצמצות קלה בסגנון בלקני, יוגורט פירות 5% במרקם סמיך בתוספת פירות. פטה גבינה מלוחה היושבת מס' חודשים בתמלחת, "שקד" בסגנון קממבר -גבינת עובש צרפתית עם 30% שומן, "רתם" גבינת עובש בסגנון צרפתי עם 30% שומן, "ענבל" גבינה חצי קשה, במרקם חלק ומתיקות האופיינית לחלב כבשים, "מקומית" גבינה קשה מסוג פיקורינו האיטלקית ו"רות" גבינה בסגנון סנט-מור – אך מחלב כבשים ולא עזים. ( כל הגבינות כשרות מטעם הרבנות האזורית - מועצה אזורית אשכול.

מחלבת צאלה - משק צאן בנגב בע"מ מציעה גם ליהנות מסיורים מודרכים במחלבה ובמרכז המבקרים (הכולל גלריית מוצרי עץ אקולוגית "בערבות הנגב" וגלריית צילומי טבע ונוף, טעימות מהתוצרת, חנות בוטיק, סדנאות להכנת גבינה ושירותי הסעדה למטיילים.


מוצרים מחלב בופאלוגם את המוצרים של 'חוות הבופאלו', של חגי ועירית טרייסטר במושב בצרון תוכלו לפגוש בתערוכה ולטעום ממוצרי החלב האיכותיים והבריאים שלה. בחווה הייחודית והיחידה בארץ מגדלת משפחת טרייסטר עדר מובחר של בופאלו שהגיע לארץ מאיטליה, ומייצרת מהחלב של הנקבות מעדנים משובחים.

הבופאלו (תאו) הוא בעל חיים שחי בארץ ישראל עוד בתקופת המקרא. הנקבות נחלבו, ומחלבן הפיקו מוצרי חלב שונים. כמובן שהבופאלו נחשב לבהמה כשרה.

חלב הבופאלו הינו חלב בעל סגולות בריאותיות: הוא מכיל 50% סידן יותר מחלב פרה, 40% יותר חלבון ופחות 43% כולסטרול מחלב פרה רגיל. הוא עשיר בוויטמינים A ו-D, ובסידן, זרחן, בברזל
ונוגדי חמצון. הוא מוכר מועיל לסובלים מבעיות עור ומומלץ במיוחד לסובלים מאלרגיה לחלב רגיל (cma). בנוסף לכן , חלב הבופאלו נהנה ממוניטין בשל טעמו המתוק , העשיר והקטיפתי . בזכות אחוז החומר היבש בחלב הבופאלו הוא נחשב אידיאלי לעשיית הגבינות והיוגורט - ללא מייצבים או תוספים תעשייתיים.

בביתן התצוגה של 'חוות הבופאלו' בתערוכת Fresh AgroMashov תוכלו לטעום מהקולקציות הנפלאות של 'חוות בופאלו', לצד טעימה ראשונית מ'גבינה עירקית' מלוחה- 4% שומן בלבד. הגבינה החדשה בעלת מרקם עדין וטעם עשיר, מגיבה נפלא לחום, נהדרת בטיגון במחבת (כמו חלומי), ואידיאלית לשימוש כמילוי למאפי חצ'פורי וטוסטים.

תערוכת 2012 Fresh AgroMashov יוצאת לדרך בייזומה של קבוצת 'משוב' - העומדת גם מאחורי תערוכת 'קלינטק' ומגזין משוב לחקלאות. התערוכה תתקיים בין התאריכים 29.02-1.03.2012 בגני התערוכה תל אביב, וצפויה לארח למעלה מ- 25,000 מבקרים, ביניהם עשרות משלחות של ארגונים, משקיעים ושחקנים מרכזיים בתחום החקלאות מרחבי העולם - בין השאר: מירדן, תורכיה, קפריסין, רוסיה, איטליה, רומניה, וייטנאם, אוקראינה, הולנד, הודו, אתיופיה, גרמניה, גאנה וסנגל. השנה תתמקד התערוכה בשיווק התוצרת החקלאית הטריה והקטנת פערי התיווך בענף החקלאות - התערוכה היחידה בישראל המפגישה בין מגדלי תוצרת חקלאית טרייה לבין קניינים, סיטונאים ומשווקים מהארץ ומחו'ל.