הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הנשיא שמעון פרס: פירות ישראליים במקום ממתקים


נשיא המדינה מבקש מההורים: ''הפסיקו לקנות לילדכם עוגות וממתקים ותתחילו לקנות להם פירות וירקות ישראלים''. את הדברים אמר בטקס המתקיים בכל שנה בט''ו בשבט עם נציגי החקלאים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  9-2-2012


נשיא המדינה, שמעון פרס, קיבל טנא ט"ו בשבט ובו מיטב פיתוחי הפירות והירקות החדשניים של מדינת ישראל שהוענק לו על ידי נציגי החקלאים בישראל. אחרי מסע טעימות ממגוון הפירות אמר הנשיא "אני מבקש מההורים, הפסיקו לקנות לילדים עוגות וממתקים ותתחילו לקנות להם פירות וירקות תוצרת הארץ, זהו הדבר הבריא ביותר. למי שרוצה לדעת מה הסוד לאריכות ימים אני אומר בגאווה - פירות וירקות ישראלים. לא קיים מאכל שמסוגל להתחרות בטעם, בצורה ובבריאות מסוג זה. ישראל היא ארץ כמעט ללא אדמה, מים או משאבים שהצליחה לייצר את הפירות והירקות הטובים בעולם בזכות החקלאים שלה."

יו"ר ארגון מגדלי הפירות, אילן אשל אמר: "אני גאה להמשיך את מסורת הבאת הפירות לנשיא המדינה בחג האילנות. אקלימה המגוון של מדינת ישראל מאפשר גידול מגוון מאד של מינים וזנים שונים. לאחרונה נמצא במחקרים רבים שכמעט בכל מיני הפירות ישנם ערכים תזונתיים ובריאותיים הטובים לתזונתו ובריאותו של האדם. אני רוצה לקרוא מכאן לכל אזרחי ישראל - עשו לכם מנהג בט"ו בשבט, שביום זה כל אחד מכם ייטע עץ ויאכל עם משפחתו פירות טריים ממבחר פירות הארץ". אשל הציג לנשיא בננה חדשה בטעם תפוח ומיני פיתוחי פירות אקזוטיים פרי המצאה ישראלית.