הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הזורעים בדמעה חייבים אפליקציה


במדינות שבהן מאות מיליוני תושבים עוסקים בחקלאות, הפכו מכשירי הסלולר לכלים משמעותיים לתמיכה בעובדי האדמה הנחשלים. בסין משלב הממשל מסרים פוליטיים בדיווחים על פגעי מזג-אוויר, ובהודו יזמים פרטיים מסמסים עצות להתמודדות עם מזיקים ובצורת

אריאל מרגלית, גלובס  16-2-2012


ביום השלג הראשון על פסגות שינג'יאנג, שחטו המקומיים כבשים לקראת סעודות ראש השנה הסיני. במחוז המוסלמי המסוכסך שבצפון מערב סין חגים לאומיים אינם דבר טריוויאלי. בשנת 2008 הופר השקט במחוז האוטונומי כששורה של פיגועים נגד מוסדות השלטון גררו תגובה ממשלתית אלימה. בקיץ 2009, לאחר פרוץ המהומות בבירה אורומוצ'י, נותק המחוז כולו מהאינטרנט. בימים אלו ניכר בפסגות המושלגות פרץ מפתיע של לאומניות, לפחות באופן חלקי, ונציגי המפלגה הקומוניסטית כמו יאנג שווה פיי מנצחים על החגיגות. בידו, במקום שרביט, הוא מניף מכשיר אייפון.

כבר שנתיים שיאנג, 25, עובד במחלקה המטאורולוגית של מחוז שינג'יאנג ובשנה האחרונה הוא הפך לאחת הדמויות המוכרות במחוז, המונה כ-21 מיליון תושבים. בחסות השירות המטאורולוגי המקומי פיתח יאנג בשנה שעברה במימון ממשלתי אפליקציה לחקלאים, שנועדה לתמוך בהם בכל שלבי הגידול והקציר ולהביא ידע וטכנולוגיה גם למקומות המרוחקים ביותר בסין.