הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


תנועת המושבים: מורשת מצולמת


באגף התקשורת של תנועת המושבים החליטו לקבץ את הצילומים הישנים, לסרוק אותם ולהנגיש אותם לציבור הרחב. גם המושבים מוזמנים להעלות את התמונות שלהם לאתר לאינטרנט. בקרוב תוכרז תחרות מיוחדת נושאת פרסים לצילומי המושבים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  22-2-2012


תמונה שווה אלף מילים, ומתארת במדויק ובאופן תמציתי את העבר הקרוב והיותר רחוק שלנו. צילומים מרגשים ומעלים זכרונות ואפשר בעזרתם לספר לדור הצעיר מה היה פה לפני שהם נולדו. עד לפני כמה שנים תמונות היו מודפסות ונשמרות לרוב באלבומים. התשלילים היו נאגרים ומעלים אבק במגירות וקופסאות קרטון. באגף התקשורת של תנועת המושבים החליטו לקבץ את הצילומים הישנים, לסרוק אותם ולהנגיש אותם לציבור הרחב כדי לספר את הסיפור של המושבים בארץ.

לצורך זה חברה תנועת המושבים למיזם פיקיוויקיו ( www.pikiwiki.org.il) שמטרתו לאסוף, לשמור ולהנגיש את ההיסטוריה של ישראל בצילומים. פיקיוויקי, שהוא מיזם לטובת הכלל ללא כוונת רווח, הוקם ע"י איגוד האינטרנט הישראלי בשיתוף עם המרכז לטכנולוגיה חינוכית (מט"ח) ועם ארגון וידימדיה העולמי (הארגון המפעיל את וויקיפדיה) . בפיקיוויקי ישנם כבר קרוב ל-19,000 צילומים בנושאים הקשורים להסטוריה, גאוגרפיה, טבע, תרבות וחברה בישראל. הצילומים מועלים על ידי אנשים פרטיים ועל ידי ארגונים, מוזיאונים, ארכיונים ואוספי תמונות. כל תמונה המועלית לאתר מתועדת כך שאפשר ללמוד ממנה מתי והיכן צולמה, ומי צילם אותה. הצילומים הם לשימוש חופשי, תוך מתן יחוס (קרדיט) לבעל התמונה.

אתם מוזמנים לבקר באתר, לצפות בצילומים ולהוריד אותם, וכמובן, להרשם ולהעלות צילומים שלכם. יש לפיקיוויקי גם דף בפייסבוק שבו התקיימה תחרות צילומים ושרון שלמה חבר מושב חמרה, זכה בה במקום ראשון וקיבל פרס מצלמה איכותית.

כל מושב מוזמן להקים דף ארגון, לתאר את המושב ולהעלות את הצילומים שלו. בקרוב תוכרז תחרות מיוחדת נושאת פרסים לצילומי המושבים.