הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


וידאו: העץ של אנה פרנק ילבלב בישראל


67 שנים אחרי שהעניק תקווה לנערה שהסתתרה מפני החיילים הנאצים, נשתל בישראל ייחור מעץ הערמונים שמתואר ביומנה של אנה פרנק, במצפור לזכרו של מפקד סיירת צנחנים רס''ן איתן בלחסן, שנהרג בלבנון

ערוץ 1  25-2-2012




במסגרת כנס המנהיגות השנתי שנערך לזכרו של רס"ן איתן בלחסן ז"ל , מפקד סיירת הצנחנים, ניטע ייחור מעץ הערמונים של אנה פרנק בסמוך לאנדרטה לזכרו של איתן במושב רמות נפתלי.

תחילתו של המבצע המרגש ב-2009 כאשר נתי ייני, מורה להיסטוריה בתיכון "אוהל שם" ברמת גן, שמע כי עץ הערמונים באמסטרדם גוסס. פטריות שהשתלטו עליו כילו אותו, שורשיו והגזע שלו הפסיקו להתחדש. למרות פסיקת בית המשפט, הרשויות בהולנד דרשו לכרות אותו מטעמי בטיחות.

תלמידי בית הספר יצרו קשר עם הקרן לשימור עץ הערמונים של אנה פרנק בהולנד ושלחו להם בקשה לשלוח לישראל ייחורים מהעץ. הייחורים נשלחו דרך זוג ישראלים שהיו בקשר עם העמותה. ייחורים נוספים נשלחו לארצות הברית, בהם הבית הלבן ואתר הזיכרון לנפגעי אסון התאומים בניו יורק.

במשך השנתיים האחרונות, עברו הייחורים תהליך של אקלום בתחנות ההסגר של משרד החקלאות, גם כדי למנוע כניסה של מחלות ומזיקים לישראל. מהייחורים צמח עץ שהגיע לגובה של 90 סנטימטר.

השבוע כאמור ניטע אחד מהם בטקס לזכרו של רס''ן בלחסן ברמות נפתלי.