הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


שיפור התנאים בביטוח פרי ההדר של חברת קנט לעונת 2012/13


קנט מחדשת את ביטוח פרי ההדר לעונת 2012/13 תוך שיפור התנאים המוצעים בביטוח הבסיסי והמורחב, ביניהם תעריפים שקליים והוזלת הפרמיה בביטוח אסונות טבע בכ- 30%. ב-5 השנים האחרונות פיצתה קנט את מגדלי ההדרים בכ-25 מיליון ₪

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  26-2-2012


בחמש שנים האחרונות פוצו מגדלי ההדרים בכ- 25 מיליון ₪ בגין נזקי טבע ואסונות טבע שונים. כך עולה מסיכום נתוני קנט, הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות שנעשה לקראת חידוש ביטוחי פרי ההדר לשנת 2012/13. בחברה אומרים כי היקף הנזקים מעיד כי קשה מאוד להתגונן מפני מזג האוויר ההפכפך, כפי שהיה בשנים האחרונות. בשל כך, גם השנה המשיכה החברה לשדרג את הביטוח אותו היא מציעה למגדלים כאשר השנה, לראשונה, התעריפים בחוזה הביטוח החדש הם שקליים ובביטוח אסונות טבע הוזלה הפרמיה בכ-30%.

לקראת עונת 2012/13 מציעה קנט 2 מסלולי ביטוח לפרדסים המניבים. הביטוח הבסיסי נגד נזקי טבע ואסונות טבע אותו רכשה מועצת הצמחים באופן מרוכז עבור כל הפרדסנים והם רשומים במועצה, וביטוח מורחב אותו ניתן לרכוש ישירות בקנט. יצוין כי הביטוח הבסיסי הוא ביטוח איכותי, אך הוא מתבסס על יבול נורמטיבי ומחיר שאינם משקפים בהכרח את יכולת הייצור של כל מגדל ולכן במקרה של נזק הוא מכסה רק חלק מעלויות הייצור. מסיבה זו קנט מאפשרת למגדלים לרכוש, ישירות ממנה, ביטוח נזקי טבע ואסונות טבע מורחבים.

ביטוח נזקי טבע מורחב מאפשר למגדל, בין השאר, להתאים את היבול המבוטח ליכולת הייצור האישית שלו, עבור כל חלקה בנפרד (במסלול הבסיסי היבול המבוטח מתבסס על יבול נורמטיבי אחיד בכל החלקות). בנוסף, המגדל יכול לבחור בין מספר רמות מחירים המגדילות את סכומי הפיצוי המרבי לטון. תשלום הפיצויים במקרה של נזק יועבר, ישירות למגדל. כמו כן, תכנית הביטוח המורחב בנזקי טבע מאפשרת הנחות בגין העדר תביעות.

ביטוח אסונות טבע מכסה נזקים אקלימיים שאינם מכוסים בביטוח נזקי טבע וכן נזקי מזיקים ומחלות לפרי, שפגיעתם הינה בהיקף אזורי הגורמים לנזק כמותי ליבול. הביטוח מכסה גם נזקי טבע מוגדרים לעצים. הביטוח שרכשה המועצה, מתבסס על יבול נורמטיבי שאינו משקף בהכרח את יכולת הייצור של כל מגדל. הביטוח המורחב אותו מציעה החברה מאפשר למגדל להגדיל את היבול המבוטח על פי ממוצע היבולים המשווקים שלו בארבע העונות האחרונות (2007/08-2010/11), לבחור בין שתי רמות פיצוי לכל זן ובמקרה של נזק תשלום הפיצויים יהיה מהיר ויועבר ישירות אליו. בנוסף, החל מהשנה, הוזלה הפרמיה בביטוח אסונות טבע בכ- 30%.
המועד האחרון להצטרפות לביטוח 15.3.12.