הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הכירו את ''מלך הבריכה'' - דג הקוי הישראלי


עולם החקלאות משנה את פניו, ומציג מצעד של חידושים, פטנטים וזנים חדשים - ההופכים את תערוכת 2012 Fresh AgroMashov, שתתקיים בין התאריכים 29.02-1.03.2012 בגני התערוכה ת''א, למפגן יוצא דופן של חדשנות

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  27-2-2012


הכירו את "מלך הבריכה" החדש: דג קוי ישראלי, שייחשף לראשונה בתערוכת "פרש אגרו משוב", שתתקיים בתאריכים 29/2-1/3 בגני התערוכה תל אביב.

מלך הבריכה מגיע אלינו הישר ממעגן מיכאל, אחרי שקטף 5 מדליות זהב בתחרות דגים בינלאומית בזכות גווניו ושילוב הצבעים המייחד אותו ובזכות גודלו. במחיר "סמלי" של 3500 יורו גם אתם תוכלו לגדל את מלך הבריכה - דג אוכל כל אצלכם בבית.

דג מלך הבריכה המבוקש שהפך לסמל ססטוס בכל העולם, נחשב לחוד החנית בתחום דגי הנוי היוקרתיים של ישראל. מדובר בדג בעל מחזור חיים ארוך במיוחד, שיכול לחיות בבריכת נוי עד גיל 60 (למרות שיש דיווחים מהעולם על דגים בגיל 200), הוא גדל בעיקר בשנתיים הראשונות לחייו ואורכו יכול להגיע עד למטר וחצי. דג הקוי מתאפיין בצבעוניות ססגונית נדירה, שמפארת את בריכת הנוי בצבעי הפאנג שוואי, במעין חברבורות בגווני אדום ולבן, הוא חזק ועמיד ומסוגל לשרוד בטמפרטורות נמוכות של חורף,

לא פלא שהעשירון העליון מוכן לשלם סכומים נכבדים במיוחד עבור זני דג הקוי הנדירים, המוערכים כיום בסכומים של בין 5,000-1,500 יורו בסיטונאות, ולא פחות מ-10,000-5,000 יורו במחיר הסופי לדג אחד. מחירו של הדג היקר בעולם עומד על 30,000 יורו עבור דג אחד וביפן בוצעה עסקה במכירה פומבית שנרשמה בספר שיאי גי'נס על סך מיליון דולר לדג אחד. בישראל אומרים המגדלים כי עוד לא גודל דג המיליון, אבל הם בהחלט מקווים לשבור יום אחד את שיא גינס עם קוי יפני שגם יהיה בעל רקע כחול-לבן.

עוד בתערוכת ''פרש אגרו משוב'' זנים חדשים ומפתיעים בסל הירקות והפירות - זן תפוחי אדמה חדש המתהדר בשפתיים בגוון כחלחל. שורש היאקון כתחליף לאינסולין המיועד לסובלים מסכרת והשמנת יתר. זן תות שדה "פנינה ורודה" שגדל באדנית בחלון עם פריחה ורודה ססגונית, זני בטטות חדשים בפיתוח כחול-לבן, כולל בטטת ערמונים, בטטה סגולה, לבנה ואדומה ומצעד אקזוטי של פירות מהעמותה לפירות אקזוטיים, כולל פיתוח כחול לבן של פרי ה-Goji Berry בעל פירות כתומים והרכב מינרלי וויטמינים. פלפלי מיני בלוק, המפתיעים במבנה מרובע בגווני אדום, צהוב וכתום. פלפלים בגודל של אצבע (10-8 ס"מ), בעלי צבעוניות נדירה וללא גרעינים. חסה אישית מרובת עלים קטנים, פריכים ובעלי טעם עדין במיוחד. קולקציה ססגונית של גזרים בגוונים בצבעים של אדום או סגול בחוץ וסגול בפנים צהוב ולבן. לצד זן חדש של גזר בוכרי, בגודל כדור טניס ועוד..