הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


סמינר עסקי לחברות ישראליות הפועלות בתחום המים התקיים היום בסין


משרדי האוצר והתמ''ת קיימו היום (ה') סמינר עסקי לחברות ישראליות הפועלות בתחום המים בסין. בסמינר שהתקיים בסין במעמד שר האוצר השתתפו 16 חברות ישראליות מובילות הפועלות בתחום המים, בינהן נטפים, תהל וקיימה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  1-3-2012


יום לאחר חתימת שר האוצר על הפרוטוקול הפיננסי עם שר האוצר הסיני ליצוא טכנולוגיות בתחום המים בהיקף של למעלה ממיליארד ₪ (300 מיליון דולר), קיימו היום (ה') משרדי האוצר והתמ"ת סמינר עסקי, במסגרתו השתתפו 16 חברות ישראליות, שהציגו מגוון טכנולוגיות בתחום המים לשימוש חקלאי לגורמי ממשל סיניים. הסמינר התקיים בנִינְגשְׂיָה (Ningxia), אחת מחמש הפרובינציות הכלולות במסגרת הפרוטוקול, בהשתתפות של שר האוצר ד"ר יובל שטייניץ, סגן שר האוצר, הרב יצחק כהן, החשבת הכללית עו"ד ורו"ח מיכל עבאדי-בויאנג'ו, שגריר ישראל בסין עמוס נדאי, בכירי הממשל הסיני ונציגי 16חברות ישראליות. בסמינר התקיימו מפגשים עסקיים אישיים עם נציגי הפרובינציות, במטרה לקדם פרויקטים משותפים במסגרת הפרוטוקול החדש.

בין החברות שהשתתפו בסמינר היו: נטפים, איי. אס. פרויקטים וטכנולוגיה, קבוצת אסיה, אייזנברג גרופ, Ekpac, יסמין גרופ, Inter-Finsmart Investment, John Deere Water, קיימא, Metzerplas, או-טי-אל, S.I.T.I., Serica, תהל, Talgil , Medtakin

שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, פתח הסמינר ואמר "הפיתוחים הישראליים בתחום החיסכון והשימוש היעיל במים זוכים להכרה בינלאומית. השילוב המיוחד של צורך הנובע מהמחסור החמור במים בישראל, קידום התחום באמצעות הממשלה ומעל הכל – היזמות העסקית הישראלית, הביאו לפיתוחים פורצי דרך בתחום המים ולתרגומם ליתרון מסחרי בשוק העולמי. הפרוטוקול שנחתם אתמול וקיום הסמינר היום בסין מצביעים על החשיבות שרואה ממשלת ישראל בקידום היצוא של התעשייה הטכנולוגית הישראלית".

סגן שר האוצר, הרב יצחק כהן, הוסיף "בתקופה של חוסר וודאות בתחומי ייצור רבים, קיימת וודאות לצורך גובר של המדינות המפותחות והמתפתחות לשימוש יעיל וחסכוני במים שפירים. זאת על רקע גידול האוכלוסייה והייצור התעשייתי שמובילים לביקוש מוגבר של צריכת מים. על כן, שמירה על היתרון היחסי של ישראל בתחום טכנולוגיות המים וההשקיה חשוב מאוד לצמיחת המשק בכלל."

הנספח המסחרי של משרד התמ"ת בבייג'ינג, חובב רף הוסיף והדגיש את חשיבות הסמינר: "הסמינר נותן לחברות הישראליות הזדמנות חד פעמית להיפגש עם מקבלי ההחלטות והגורמים הרלוונטיים בפרובינציה ולקדם את שיווק מוצריהן בשוק הסיני. מאחר והפרוטוקול והפרויקטים תחתיו פתוחים אך ורק לחברות ישראליות, האפשרויות לקידום עסקאות וההזדמנות למכירה וחדירה לשוק הסיני גבוהות במיוחד. עוד הוסיף רף כ "שיתוף הפעולה עם משרד האוצר הסיני , האינטרס והרצון שלהם לקדם פרויקטים עם טכנולוגיות ישראליות רק מגדילים את הפוטנציאל וסיכויי ההצלחה של החברות הישראליות. יש עניין רב מהצד הסיני והראייה לכך היא ההרשמה המסיבית של גורמי ממשל מקומיים ונציגי חברות סיניות".

סגן בכיר לחשבת הכללית, ערן היימר, הציג בפני המשתתפים את תנאי ההסכם והמצגת על הטכנולוגיה הישראלית בתחום המים, במסגרתה ציין כי ישראל נמצאת במקום ראשון בעולם בהיקף מחזור מי שופכין, בשיעור של 75%, כאשר במקום השני נמצאת ספרד עם שיעור מחזור של 12% בלבד. כמו כן, ניצול מי שופכין לשימוש חקלאי בישראל הינו מהיעילים בעולם ועומד על כ- 70-80%. ההישגים הישראלים חשובים במיוחד עבור ממשלת סין אשר קבעה יעדים ברורים להגדלת שיעור יעילות המים במדינה כולה.

על פי נתוני מינהל סחר חוץ שבמשרד התמ"ת בשנת 2011 הסחר עם סין (ללא יהלומים) הסתכם ב - 10.15 מיליארד דולר, גידול של 25% ביחס לשנה הקודמת. הגרעון המסחרי בשנת 2011 עמד על כ - 4.78 מיליארד דולר. היצוא לסין בשנת 2011 הסתכם ב- 2.7 מיליארד דולר וסימן בכך עלייה של כ-31% לעומת אשתקד. היצוא הישראלי לסין מורכב ברובו ממוצרים מתקדמים מענפי האלקטרוניקה, התקשורת, מכונות וציוד, מוצרי תעשיות כימיות, יהלומים וציוד רפואי.