הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


סוף השבוע הסוער גרם לנזקים של מעל 30 מיליון ₪ בחקלאות


על פי נתוני חברת הביטוח קנט, הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, מרבית הנזקים נגרמו בשל שיטפונות, ברד ורוחות חזקות שפגעו באלפי דונמים של גידולי ירקות, פירות, אבוקדו, פלחה, צמחי נוי והדרים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  5-3-2012


קנט, הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, מסכמת סוף שבוע סוער במיוחד: מזג האוויר שהתאפיין ברוחות עזות, טמפרטורות נמוכות, גשמים כבדים, ברד ושלג, גרם לנזקים בעשרות אלפי דונמים של גידולים ברחבי הארץ. על פי הערכה ראשונית של החברה, היקף הנזקים הראשוני נאמד במעל ל- 30 מיליון ₪.

מנתונים שנאספו על ידי מעריכי הנזקים של קנט, עד שעות הבוקר היום (ב') התקבלו למעלה מ- 400 הודעות על נזקים כאשר מרביתם נגרמו בשטחים חקלאיים בדרום הארץ. בין השאר נפגעו, ברמות נזק שונות, ירקות הגדלים בשטח פתוח ובבתי צמיחה לרבות גידולי תפו"א, עגבניות, פלפלים, גידולי תבלין, בצל, חסה וכרוב.

ענפים נוספים שספגו פגיעה בעיקר מנזקי הברד הכבד והרוחות העזות הם צמחי הנוי, פירות, אבוקדו והדרים. גם בענף הפלחה נרשמו נזקים בעיקר בשל השיטפונות שהציפו את שטחי הגידולים. נזק נגרם לא רק לגידולים אלא גם למבנים עצמם שנפגעו מהרוחות העזות שגרמו לקריסת המבנים.

מקנט נמסר כי חורף 2011-2012 מסתמן כאחת עונות הגשומות והסוערות ביותר בשנים האחרונות. כך למשל, באזור רמת הגולן ירדו עד היום 95% מממוצע המשקעים השנתי, ובאזורים כגון עמק יזרעאל, בית דגן וירושלים כמות הגשמים שירדה אף עברה את הממוצע השנתי באזור.

חברת הביטוח קנט - קרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, פועלת משנת 1967 כחברת ביטוח ממשלתית עסקית בשותפות עם ארגונים חקלאיים נוספים, ביניהם: התאחדות האיכרים, האיחוד החקלאי, מועצת הייצור החקלאית וארגוני מגדלים. לחברה למעלה מ – 17,000 מבוטחים והיא נחשבת לבין המובילות בעולם המערבי במתן פתרונות ביטוחיים לענפי החקלאות השונים.

נזקי הסופה- מרץ 2012 צילום יעקב ביאליק, מעריך נזקים של קנט
צילום יעקב ביאליק, מעריך נזקים של קנט

נזקי הסופה- מרץ 2012 צילום חיים טל , מעריך נזקים של קנט
צילום חיים טל , מעריך נזקים של קנט