הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


כ-30 אלף מבקרים בתערוכה החקלאית הבינלאומית ''פרש אגרו משוב''


בתערוכה התארחו שרת החקלאות אורית נוקד, ראשי רשויות, ראשי ארגונים חקלאיים, קניינים מכל רחבי העולם, אנשי עסקים מהארץ ומהעולם ואלפי חקלאים. בתערוכה גם נסגרו עסקאות בין קניינים מהארץ ומעולם לבין המגדלים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  5-3-2012


כ- 30 אלף מבקרים ביקרו בתערוכה החקלאית הבינלאומית Freash AgroMashov אשר התמקדה השנה בתוצרת חקלאית טרייה ומשכה אליה חוקרים, חקלאים, אנשי ענף החקלאות והתעשייה החקלאית, חברות יצוא, תעשיינים וקניינים מכל העולם.

בתערוכה שנמשכה יומיים השתתפו 150 חברות מהארץ והעולם שהציגו בפני הקהל את החידושים העדכניים ביותר בתחום החקלאות, ובעיקר בתחומי תוצאת חקלאית טרייה.

כמו כן אירחה התערוכה למעלה מ- 40 משלחות ביניהם משלחת של 120 חקלאים פלשתינאים, משלחת רשמית של נציגי חקלאות מהודו, משלחת מרוסיה ומאוקראינה, משלחות מהמזרח הרחוק (וייטנאם, לאוס, תאילנד) ומדינות דרום אפריקה. כל המשלחות כללו ראשי חברות חקלאיות, קניינים ומומחים בענפי החקלאות השונים. השנה השתתפו גם נציגים ממדינות כמו ירדן, ניגריה, איטליה, טורקיה ורומניה.

התערוכה השנה התמקדה בנושא של שיווק תוצרת חקלאית טריה והקטנת פערי התיווך בענף החקלאות, והצליחה להפגיש בין מגדלי תוצרת חקלאית טרייה לבין קניינים, סיטונאים ומשווקים מהארץ ומחו"ל. מישראל הגיעו משלחת של מנכלים ומנהלי סחר של רמי לוי השקמה ובניהם רמי לוי, טים טעם, מגה, שופרסל, חצי חינם, מחסני כמעט חינם וזאת לצד חברות הפצה וייבוא ירוקת ופירות עולמיות.

48 שעות לאחר שהתערוכה ננעלה, התקבל מידע על עסקאות שנסגרו בין קניינים מהארץ ומרחבי העולם, לבין מגדלים וחקלאים שלקחו חלק בתערוכה. הבולטת שביניהן היתה בין ביכורי השקמה של רמי לוי וחברת הדוד משה, עסקה בסדר גודל של 200 טון תפוחי אדמה בשבוע. העסקה מוערכת בכ-1.5 מיליון ₪ לחודש. פגישה נוספת נקבעה בין רמי לוי ומגדלים פלשתינאים מעוג'ה לגבי אספקה של עגבניות וקישואים וגם עם חברת אור'יגין תיסגר בקרוב עסקה של אבטיח מקסימה.

נציגי וולמרט שהגיעו לתערוכה ביקשו להיפגש עם אילן צור, מגדל תמרים בעין יהב. שני הצדדים דיברו ביניהם על עסקה של ייבוא תמרים במאות אלפי אירו בשנה. חברת הלוקו, חברה תיווך הולנדית, סגרה עסקה שבה היא תרכוש ממגדלים ישראלים חלק ניכר מהתוצרת החקלאית הטריה שהיא מספקת לרשתות השיווק באירופה. קניין פלפל מהגדולים בעולם, ז'אן פול נוטיין שנפגש עם מגדלים במתחם הוי.אי.פי על מנת לסגור עסקאות, אמר: "בישראל מגדלים פלפל בערבה, באזור ים המלח ובנגב המערבי, הדבר מאפשר לקניינים מחו"ל לחלק את הרכישה, לאורך כל העונה, ולהביא לרשתות הקמעונאיות ברחבי העולם אותו זן של פלפל, באותה איכות, לאורך כל העונה. בישראל ניתן להתחיל בנובמבר את השיווק מהערבה ולהמשיך אותו עד אפריל, עד שההולנדים נכנסים לשוק ועולים על המדפים".

בין המבקרים בתערוכה: אורית נוקד שרת החקלאות ופיתוח הכפר, אבו וילן מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, מר שמוליק ריפמן יו"ר מרכז המועצות האזוריות וראש המועצה רמת הנגב, אריה שור מנכ"ל תנובה, ד"ר רענן כהן – יו"ר השוק הסיטונאי, רמי לוי מבעלי שיווק השקמה, זכי שלום בעלי חצי חינם, שגריר גאנה בישראל, איציק בדר תאגיד גרנות, יוסי ישי מנכ"ל משרד החקלאות, השפים שאול בן אדרת ופרנק אזולאי, מנכ"ל מועצת החלב, מזכ"ל תנועת המושבים מאיר צור, נשיא התאחדות האיכרים דובי אמיתי ועוד.