הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


כתב אישום: התעלל בכלבתו וגרם לה נזק פיזי ונפשי


תושב רחובות מואשם שכלא את כלבתו בכלוב מתכת ללא מחסה מהגשם והקור ואף קשר אותה בשרשרת ברזל קצרה שגרמה לה לפציעות. משרד החקלאות הגיש הבוקר כתב אישום במסגרת פעילותו לאכיפת חוק צער בעלי חיים. ''באמצעות כתבי האישום וענישה אנו מקווים לצמצם את תופעות ההתעללות בבעלי חיים'' אומרים במשרד

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  6-3-2012


משרד החקלאות ופיתוח הכפר הגיש הבוקר (ג') לבית משפט השלום בראשון לציון כתב אישום נגד נתי עבדוש מרחובות, בשנות ה-20 לחייו באשמת התעללות חמורה בכלבתו בניגוד לחוק צער בעלי חיים. כתב האישום הוגש במסגרת הפעילות הענפה של משרד החקלאות לאכיפת חוק צער בעלי חיים בחיות משק ובחיות מחמד.

ההליכים החלו בעקבות תלונות שהגיעו אל הרופא הווטרינר הרשותי ברחובות שבדק את התלונה ויידע את הממונה על פי חוק צער בעלי חיים במשרד החקלאות וזו שלחה את אנשי יחידת הפיצו"ח (פיקוח צומח וחי) לבירור וחקירה. החוקרים לקחו את הכלבה והעבירו אותה למתקן מוגן להמשך הטיפול בה.

על פי כתב האישום, במהלך חודש וחצי בסוף שנת 2011, החזיק הנאשם את הכלבה בחצר האחורית של בניין מגורים בו מתגוררים הוריו בתוך כלוב מתכת, שלו מוטות בולטים העלולים לגרום לפציעת הכלבה. הכלוב נמצא מלוכלך מהפרשות שתן וצואה, וכך גם כלי האוכל והשתייה. הכלבה היתה קשורה בתוך הכלוב בשרשרת מתכת כבדה, שאורכה פחות ממטר וללא קולר, מצב שהגביל את תנועתה וגרם לפצעים בצווארה. לאורך כל התקופה לא היה לכלבה מחסה מהחום, מהקור, מהגשמים והרוחות.

לצד עבירות אלו, הנאשם אף לא חיסן את הכלבה נגד מחלת הכלבת והחזיק בה ללא רישיון בתוקף. הכלבה היא מגזע פיטבול, הנחשב לגזע מסוכן על פי החוק להסדרת הפיקוח על כלבים. על פי כתב האישום, במעשיו האמורים סיכן הנאשם את שלום הציבור בכך שהחזיק את הכלבה בשטח ציבורי כשהיא לא מחוסנת וללא רישיון.

העונש המרבי הקבוע בחוק בגין התעללות בבעלי חיים הנו 3 שנות מאסר או קנס בגבוה של 223,000 ₪.

עו"ד ג'ריס גנטוס, מחלקת התביעות במשרד החקלאות ופיתוח הכפר: "במעשיו ומחדליו האמורים הנאשם התעלל בכלבה, עינה אותה והתאכזר אליה. החזקתה בתנאים הקשים הסבה לה סבל פיזי ואף נפשי".

בתוך כך, תפסו היום פקחי יחידת הפיצו"ח של משרד החקלאות 4 כלבי פיטבול בבית שמש, ללא חיסונים ללא רישיון החזקה ואינם מעוקרים ומסורסים, על אף שהחוק להסדרת הפיקוח על כלבים מחייב זאת. הכלבים הוחרמו והועברו לתחנת הסגר בעירייה. בעלי הכלבים יידרשו לשלם את הוצאות החיסונים, הרישיון וביצוע ניתוחי עיקור וסירוס, ועד שלא ישלימו חובות אלו – לא יוכלו לקבל את הכלבים בחזרה לחזקתם. כמו כן, רשאית העירייה לקנוס אותם בקנסות מנהליים בסך של 500 ₪ לכל כלב.