הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


שבוע שמירת טבע ומורשת 2012 יוצא לדרך !


לרגל האירוע ייפתחו מחר (שישי) ללא תשלום 22 שמורות טבע וגנים לאומיים ברחבי הארץ ויערכו בהם סיורים מיוחדים ופעילויות לקהל הרחב. שבוע שמירת הטבע יצויין השנה בסימן צמחים בסכנת הכחדה. היום השתתף השר להגנת הסביבה גלעד ארדן בהשבתו לטבע של השיח ''חלביב רותמי'' הנדיר למדרון עין גדי

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  8-3-2012


שבוע שמירת טבע ומורשת 2012 יתקיים בין התאריכים 9.3-17.3, ויעמוד השנה בסימן צמחים בסכנת הכחדה. במהלך השבוע יתקיימו טיולים הדרכות ופעילויות לכל המשפחה, במטרה לקרב את הציבור לטבע. "כי מי שמכיר ואוהב טבע – גם שומר עליו"

מחר (שישי) יצאו לדרכם אירועי שבוע שמירת טבע ומורשת 2012, שעורכת רשות הטבע והגנים במתכונת חדשה, אשר שמה דגש רב יותר על אירועים לקהל הרחב. ועל המודעות לשמירת הטבע והמורשת בישראל. מחר ייפתחו ללא תשלום 22 אתרים אליהם מוזמן הציבור ליום של פעילויות וסיורים חינם - רק לבוא, לטייל, ליהנות וללמוד על קצה המזלג על העשייה הרבה שמבוצעת לאורך כל השנה על ידי הפקחים והמדענים, אנשי החינוך ומומחי התכנון והשימור. בהמשך השבוע יתקיימו טקסים, אירועים מיוחדים, טיולים וסיורים בעקבות צמחים בסכנת הכחדה, חיות הבר של ישראל וההיסטוריה של ארץ ישראל, ועוד שלל פעילויות.

היום השתתף השר להגנת הסביבה ח"כ גלעד ארדן בהשבתו לטבע של השיח המדברי הנדיר בעל התפרחת הורודה ''חלביב רותמי'' למדרון עין גדי, זאת לאחר שישים שנה בהם היה המדרון צחיח ופגוע. בימים אלה משקמת רשות הטבע והגנים את בית הגידול בעין גדי על ידי השבת מי המעיינות לטבע ושחזור הצומח הסודני שהיה אופייני למקום. "לחפור ולשתול באדמה צחיחה, זו לא 'עוד נטיעה' של עץ. לאחר שאנו נאבקים לשימורם של השטחים הפתוחים, השלמת התהליך הוא בהשבת נוף הבר הבראשיתי לקדמותו והחייאה מחדש של בתי הגידול עבור כל מיני החי והצומח שבהם. אני מזמין את הציבור ליהנות מהטבע בשבוע חגיגי זה'' אמר השר ארדן.

''הפריחה המדהימה שנמצאת כעת בעיצומה אינה מובנת מאליה'' אומר שאול גולדשטיין מנכ"ל רשות הטבע והגנים. "צמחים רבים נמצאים בסכנת הכחדה ורשות הטבע והגנים פועלת רבות על מנת להצילם, בין היתר באמצעות העתקות צמחים מאזורים העומדים בפני פיתוח אל שטחים מוגנים, הקמת גני מקלט לצמחים ועוד פרויקטים. במהלך שבוע שמירת טבע ומורשת אנו מזמינים את הקהילה לחוות שותפות ואחריות לגורל הטבע בישראל, מתוך כוונה לעורר מודעות לנושאי שמירת טבע, מורשת, נוף ומים, כדי שגם הדורות הבאים יוכלו ליהנות מצמחי הבר ומאוצרות הטבע הסובבים אותנו, ויפעלו למען שמירתם במהלך כל השנה. אני מזמין את כל הציבור להגיע כבר מחר לאחד מ-22 האתרים שייפתחו ללא תשלום ולהשתתף בפעילויות או הסיורים המיוחדים".

האתרים שייפתחו מחר ללא תשלום: מבצר נמרוד, נחל שניר, תל דן, חורשת טל, נחל עיון, גמלא, משושים, הארבל, חמת טבריה, ציפורי, עין אפק, נחל תנינים, מקורות הירקון, עין חמד, בית גוברין, אשקלון, השומרוני הטוב, הרודיון, עינות צוקים, תל ערד, עבדת וחי-בר יטבתה.

רשות הטבע והגנים תציב 13 תחנות מידע בשמורות הטבע ובגנים הלאומיים שבשטחים הפתוחים ללא תשלום, בהן יחולק מידע רב על מסלולי פריחה ועל צמחים בסכנת הכחדה. בין השאר תחולק בתחנות המדע מפה חדשה שהפיקה רשות הטבע והגנים בשיתוף הגן הבוטאני בירושלים, ובה מידע על 15 צמחים מוגנים והכוונה לאתרי הפריחה שלהם. התחנות יוצבו בסופי השבוע בשמורות הטבע ובגנים הלאומיים אלוני אבא, חוף הבונים,, פארק הכרמל, חוף השרון, בני ציון, נחל פולג, חירבת סמרה, בית חנן, אשקלון, נחל הבשור, בית קמה, שמורת פורה ושמורת מסרס.

פרטים מלאים באתר האינטרנט של רשות הטבע והגנים, ובמוקד המידע 3639*.

השר גלעד ארדן שותל חלביב רותמי במדרון עין גדי, צילם: דורון ניסים
השר גלעד ארדן שותל חלביב רותמי במדרון עין גדי, צילם: דורון ניסים

חרצית עטורה, צילמה: עדנה עובד
חרצית עטורה, צילמה: עדנה עובד

דקלי דום, צילם: דורון ניסים
דקלי דום, צילם: דורון ניסים

נורית אסיה, צילם: אורי אורבך
נורית אסיה, צילם: אורי אורבך

פרג בשמורת גבעות עד, צילם: יניב לוי
פרג בשמורת גבעות עד, צילם: יניב לוי