הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


רקטת קאסם פגעה בסוף השבוע ברפת בקיבוץ כיסופים


הרקטה נחתה בסמוך למכון החליבה, וגרמה לנזקים כבדים לציוד שנמצא בסמוך. מנכ''ל התאחדות מגדלי הבקר יעקב בכר: ''האם בחקלאים אלו באזור עוטף עזה והפריפריה מתכוון קדמי לפגוע בהמלצתו לחסל את ענף החלב בישראל? שיבוא ויגיד זאת להם היום, כשהם נתונים תחת אש ומשפחותיהם בחדרי המיגון''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  11-3-2012


רקטת קסאם שנורתה מרצועת עזה בסוף פגעה באזור הרפת בקיבוץ כיסופים, וגרמה לנזק כבד למבנים ולציוד חקלאי שהיה בסמוך למכון החליבה. הרפת שנפגעה היא מהגדולות בישובי עוטף עזה ומאכלסת כ-500 פרות חולבות, עגלות ועגלים.

''הרקטה נחתה במרחק של שבעה מטרים בלבד ממכון החליבה, הרסה כליל שופל שעמד במקום הנפילה וגרמה לנזקים כבדים למערבל מזון לפרות שנמצא בסמוך'' מספר ראובן היימיק מנהל הרפת בכיסופים. "בנס לא נפגע איש, איני רוצה לחשוב מה היה קורה אילו הרקטה היתה פוגעת במכון החליבה, התוצאות היו יכולות להיות קשות".

זו אינה הפעם הראשונה בה נפגעת רפת באזור עוטף עזה מרקטות או פצמ"רים ולמרות זאת ממשיכים הרפתנים לעבוד ולהפעיל את הרפתות גם תחת האש, ולדאוג לאספקה סדירה של חלב טרי למחלבות, לטובת כלל תושבי המדינה. "אנו מחזקים את ידי הרפתנים באזור עוטף עזה והדרום, הממשיכים לעבוד ולהפעיל את הרפתות תחת איום רקטות ופצמ"רים ולשלוח חלב טרי למחלבות. אנשים אלו הם מלח הארץ ומגנים בגופם ורכושם על גבולות המדינה" אומר יעקב בכר, מנכ"ל התאחדות מגדלי הבקר.

"האם בחקלאים אלו באזור עוטף עזה והפריפריה מתכוון קדמי לפגוע בהמלצתו לחסל את ענף החלב בישראל? שיבוא ויגיד זאת להם היום, כשהם נתונים תחת אש ומשפחותיהם בחדרי המיגון! לצערנו בוחרת הממשלה לפגוע ברפתנים ולחסל את ענף החלב. כתוצאה מהחלטות ועדת קדמי, יסגרו תוך פחות משנתיים 400 רפתות מתוך 950 שיש בישראל, ואלפי חקלאים ואנשים העובדים בענף החלב, או קשורים אליו יצטרפו למעגל האבטלה. במקום לטפל בטייקונים וברשתות השיווק אשר גוזרים קופון על גב הציבור, במחירי התיווך המופקעים, נוקטים מקבלי ההחלטות בתמ"ת ובאוצר צעדים תמוהים אשר לא רק שלא יוזילו את מחיר מוצרי החלב, אלא אף יגרמו לעלייתם והמחיר הכבד עוד יותר יהיה הרס הפרנסה בפריפריה. האם משרדי הממשלה מעוניינים להפוך אנשים העומדים יום יום בחזית הביטחונית של המדינה, תושבים חיילים, ללא עמל כפיהם?" אומר בכר וקורא לראש הממשלה לשים קץ לצעדים הבלתי ברורים של ועדת קדמי כנגד ההתיישבות העובדת בגבולות המדינה.