הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


גראד התפוצץ במטע בנגב, החקלאים ממשיכים בעבודה


בחברת מושבי הנגב ממשיכים החקלאים בעבודה הסדירה למרות ההסלמה במצב הביטחוני. מנכ''ל מושבי הנגב יאיר מנע: ''מטרתם של ארגוני הטרור היא לשבש את החיים הנורמאליים שלנו. אנחנו לא ניתן לזה יד ונמשיך לעבד את השדות בכל מצב''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  11-3-2012


מאז שעות הבוקר, שיגרו ארגוני הטרור ברצועת עזה מספר רב של רקטות לעבר ערי הדרום והמועצות האזוריות אשכול, בני שמעון ושער הנגב. דקות ספורות לאחר נפילות הגראדים בבאר שבע, התפוצצו ארבע רקטות גם במועצה האזורית אשכול ורקטה נוספת ביישוב בתחומי המועצה האזורית שער הנגב.

כאשר טילים ופצמ"רים נופלים "בשטחים פתוחים ללא נפגעים וללא גרימת נזק בנפש", הם מתפוצצים לרוב בשטחים חקלאיים וגורמים נזק לגידולים. היום, התפוצץ טיל גראד במטע של 'מושבי הנגב' ופגע בעצי שקד. בעוד שבועות אחדים אמורה החיטה להתייבש לקראת הקציר. ישנו חשש גדול שנפילת רקטות בשדות החיטה עלולה להצית אש ולכלות את היבולים.

בחברת 'מושבי הנגב' ממשיכים החקלאים בעבודה למרות ההסלמה במצב הביטחוני. יאיר מנע מנכ"ל מושבי הנגב אומר "אנחנו ממשיכים בעבודתנו כרגיל. הגידולים לא מודעים למצב הביטחוני וכאשר מגיע הזמן להשקות, לשתול, לקצור או לעשב, חייבים לבצע זאת אחרת הגידולים יפגעו וייגרם נזק כלכלי בלתי הפיך. ארגוני הטרור מטרתם אחת – לשבש את החיים הנורמאליים שלנו. אנחנו לא ניתן לזה יד ונמשיך לעבד את השדות בכל מצב".

מושבי הנגב היא החברה החקלאית הגדולה בישראל ונמצאת בבעלותם של 34 מושבים. החברה מחזיקה, מעבדת ומשמרת כ-140 אלף דונם חקלאיים, עוסקת בגידול ירקות, פירות, כותנה, חיטה וגידולים נוספים. שטחי החברה מתפרסים על אזור הנגב.