הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


קנט מחדשת את ביטוח דבש הדבורים לעונת 2012


הביטוח מעניק לדבוראים פיצוי בשל ירידה ביבול הדבש האביבי כתוצאה ממחסור בפריחה, משיטפונות ומאירועי מזג אוויר קיצוניים. בשנה החולפת פיצתה קנט את מגדלי הדבורים המבוטחים, בחצי מיליון ₪ עבור חוסר ביבול הדבש האביבי

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  14-3-2012


קנט, הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, מחדשת את הביטוח לענף הדבש לעונת 2012. הביטוח שהושק לראשונה לפני כשנה, מכסה את החוסר ביבול הדבש באביב (כתוצאה מסיכונים המפורטים בחוזה הביטוח) בכוורות הנמצאות באתרי מרעה מורשים ע"י המועצה לייצור ושיווק דבש, ובכפוף למספר הכוורות המאושר בכל אתר.

הביטוח שפותח בשיתוף עם מועצת הדבש נרכש ע"י המועצה עבור כל בעלי הרישיונות לכוורות וכבר במהלך שנתו הראשונה סייע באופן משמעותי למגדלי הדבורים המבוטחים, שזכו בפיצוי של כחצי מיליון ₪ עבור חוסר ביבול הדבש האביבי.

על פי נתוני קנט, אחת הבעיות הנפוצות בתחום גידול דבש הדבורים אותה מכסה הביטוח, היא ירידה בהיקף הדבש, בעיקר כתוצאה ממחסור בפריחה בתקופת האביב בשל אירועי מזג אוויר קיצוניים כמו שרב או חורפים שחונים. נזקים נוספים הנפוצים בענף ושאותם מכסה הביטוח, הם שיטפונות, סופות או שלגים הפוגעים בהיקף התוצרת.

הביטוח מכסה מחסור ביבול הדבש האביבי כאשר סכום השיפוי המירבי הוא כ-15 ₪ לק"ג דבש. היבול המבוטח לכוורת הוא 24 ק"ג, לכוורת בעלת פוטנציאל מלא ותקין או היבול הפוטנציאלי לכוורת (לפי קביעת מעריך הנזקים, הנמוך מביניהם). דמי הביטוח הנם 2.40 ₪ לכוורת, כאשר שיעור ההשתתפות העצמית הוא 30% ממכפלת היבול המבוטח לכוורת כפול מספר הכוורות בפועל של המבוטח באתר המרעה הניזוק (לפי קביעת המעריך). הביטוח בענף הדבש ממזער את הפגיעה במגדלים ומאפשר פתרון יעיל ופשוט להפחתת רמת הסיכון הקיימת בענף.

פרטים נוספים באתר החדש של קנט.