הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


שפעת העופות בדרום: 30 חתולים יומתו מחשש שנדבקו במחלה


שלושה חתולים נמצאו מתים לאחר שאכלו עופות שמתו משפעת העופות שהתגלתה בלולים בדרום. משרד החקלאות החליט להמית חתולים נוספים הנחשדים כי חלו. למרות שאין כל עדות מדעית שהמחלה יכולה לעבור מחתולים לבני אדם, תושבי האזור מתבקשים להימנע ממגע עם חתולים משוטטים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  15-3-2012


אתמול בערב (ד') נמסר לשירותים הווטרינרים במשרד החקלאות על חשד כי שלושה חתולים שהסתובבו בסביבת הלול במושב שלווה, בו התגלתה שפעת העופות, מתו כתוצאה מאכילת עופות מתים שהיו נגועים במחלה. החתולים הועברו לבדיקה במכון הווטרינרי במשרד החקלאות ולפנות בוקר נמצא כי הם אכן מדבקו מהנגיף ומתו כתוצאה מאכילת העופות החולים, עוד לפני שהתגלתה.

לאור המידע החדש, יצא באופן מיידי צוות של השירותים הווטרינריים למושב שלווה וגילה חתולים נוספים משוטטים בסביבת הלול, מרביתם בעלי סימנים של מחלה.

הוחלט כי החתולים המשוטטים באזור הלול והמשק בלבד ילכדו ויומתו וישלחו לבדיקה במכון הווטרינרי של משרד החקלאות. להערכת צוות השירותים הווטרינריים הנמצא בשטח, צפויים להיתפס עוד כ- 30 חתולים משוטטים, הנחשדים כי חלו במחלה. במשרד החקלאות מצויינים כי כל החתולים בהם מדובר הם חתולים משוטטים, שאינם שייכים לאיש. ליתר ביטחון, צוות השירותים הווטרינריים, בסיוע הווטרינר הרשותי, בודקים עם האנשים המתגוררים בקרבת הלול, כי אין ברשותם חתול ששוטט באזור.

ממשרד הבריאות נמסר, כי למרות שאין כל עדות מדעית שהמחלה יכולה לעבור מחתולים לבני אדם, תושבי האזור מתבקשים להימנע ממגע עם חתולים משוטטים, או פגרים של חתולים, ולהודיע לשירותים הווטרינריים המקומיים על חתולים באזור שלווה הנראים חולים.