הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


רשת הכלבו הספרדית הגדולה באירופה מעוניינת במוצרים ישראלים


''אל קורט אינגלס'' רשת הכלבו הספרדית הגדולה באירופה מעוניינת להרחיב את שיתוף הפעולה עם חברות ישראליות. משלחת של קניינים של הרשת מתחום ''עשה זאת בעצמך'' תגיע היום לישראל ותקיים בסיוע מכון היצוא שורה של פגישות עם עשרות חברות ישראליות

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  18-3-2012


מכון היצוא בשיתוף הנספחות המסחרית של משרד התמ"ת בספרד פעלו להבאתה של משלחת קניינים בכירים נוספת מרשת בתי הכלבו המובילה בספרד El Corte Inglés . קניינים של הרשת בתחום התכשיטים ואביזרי אופנה ביקרו בישראל לפני כחודש וכעת מגיעים קניינים נוספים מתחום "עשה זאת בעצמך" (Do It Yourself). המשלחת תשהה בארץ בין התאריכים 18-23 במרץ.

עם חברי המשלחת נמנים מנהלי המוצרים באל קורט אינגלס בתחום מוצרי הבית והמשפחה Carmelo Palella Fortes ו-Manual Juarez Madrid. בנוסף יגיעו José Amado García Rodríguez מנהל מוצרי הגינון ו-DIY ("עשה זאת בעצמך") ברשת ההיפרמרקטים Hipercor של אל קורט אינגלס ו-Jose Angel del Rio Fernandez מנהל הרכש בחברת הבת BRICOR.

הקניינים יקיימו בסיוע מכון היצוא שורה של פגישות עם עשרות חברות ישראליות, ביניהן: רד טול בוקס, ספיראל סאפורטס, גננצ'יק, עופרטקס תעשיות (1997), מבשלים עם תמי, רהם מוצרי איכות, תפן פלסט, גומאקספו, הוון אנד ארת', דיוק אנרגיה אגודה שיתופית חקלאית, מגן אקו אנרג'י, אלגו השקיה, אי.ג'י.אם השקעות ועוד.

ממכון היצוא נמסר כי מטרת הביקור היא לסייע ליצרנים הישראליים בתחום מוצרי הבית והמשפחה לעבוד עם הרשת ולהרחיב פעילותם בשוק הספרדי. עד כה עובדת הרשת עם מספר מצומצם של חברות ישראליות ובכוונתה לאתר בישראל יצרנים נוספים ולהרחיב את היקף הפעילות עם ישראל.

''אנו מזהים מגמה חדשה של רשתות אירופאיות רבות המחפשות בישראל שוק אלטרנטיבי למוצרים המיוצרים בסין.'' אומרת קרולין נוה מנהלת ענף מוצרים לבית ולמשפחה במכון היצוא. ''החברות הישראליות מסוגלות לספק מוצרים חדשניים מבחינת עיצובית וטכנולוגית ולענות על דרישות של אספקה במועד קצר טווח ולכן חברות בינלאומיות רבות רואות בישראל יעד אטרקטיבי לשיתופי פעולה עסקיים".

לדברי יפעת אלון-פרל, הנספחת הכלכלית של משרד התמ"ת בספרד אל קורט אינגלס היא רשת הכל-בו החשובה ביותר בספרד ואחת המובילות בעולם. במהלך 70 שנות פעילותה, הרשת הפכה לסמל המעמד והיוקרה בחברה הספרדית ומחפשת באופן מתמיד להרחיב את מגוון מוצריה, כאשר שני המרכיבים החשובים והבולטים בעיניה הם החדשנות והיצירתיות. בשנה האחרונה עשתה הנספחות המסחרית מאמצים רבים להטמעת פעילותן של חברות ישראליות בתחומים בהם עוסקת הרשת הספרדית החשובה. כך למשל, במסגרת ביקורה הקודם של הרשת הגיעו קנייני תכשיטים ואביזרים.

על פי נתוני מכון היצוא, יצוא ענף DIY (עשה זאת בעצמך) הסתכם בשנת 2011 בכ- 1.4 מיליארד דולר, עליה של כ- 12% לעומת תקופה מקבילה אשתקד. כ-75% מיצוא הענף מופנה לאירופה.

על פי הנספחות המסחרית, אל קורט אינגלס היא הרשת הקמעונאית השנייה בגודלה בספרד אחרי רשת הסופרמרקטים Mercadona ומספר 40 בעולם בהיקף המכירות. הרשת שייכת לקבוצה המורכבת ברובה מחנויות הכלבו (77 סה"כ, מתוכן 2 בפורטוגל) המפיצות מוצרי צריכה באיכות גבוהה במגוון רחב, כולל: מזון ומשקאות, טקסטיל, תמרוקים, אביזרים, כלי בית, בתי מרקחת, סוכנויות ביטוח ונסיעות, שירותים ומוצרי תוכנה.

בנוסף, לחברה 38 היפרמרקטים, 88 סופרמרקטים, 187 מכולות, 83 (מתוכן 3 בפורטוגל) חנויות האופנה, 110 (מתוכן 2 בפורטוגל) חנויות אופטיקה, 7 חנויות "עשה זאת בעצמך", 587 סוכנויות נסיעות (מתוכן 512 בספרד ו-75 בחו"ל), 95 סוכנויות ביטוח ויותר מ-500 נקודות מכירה ומרכזי שירות אינפורמטיקה. היקף המכירות בשנת 2010 עמד על 16,4 מיליארד יורו עליה של 0.3% יותר מהשנה הקודמת, רווח נקי- 319 מיליון יורו.