הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


קנט מחדשת את ביטוח האבוקדו לעונת 2012/13


בתכנית שורה של שיפורים המיועדים לתת כיסוי מקיף וטוב יותר למגדלים. בין התנאים ששופרו בביטוח החדש: הוזלת הפרמיות בביטוח נזקי טבע ב- 5%, הוזלת הפרמיות בביטוח אסונות טבע למטעים מניבים ב- 13% והגדלת סכומי הפיצוי. המועד האחרון להצטרפות לביטוח הוא 29.03.12

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  20-3-2012


קנט, הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, מחדשת את ביטוח האבוקדו לעונת 2012/13 תוך שיפור התנאים. בין התנאים ששופרו בביטוח החדש: הוזלת הפרמיות בביטוח נזקי טבע ב- 5%, הוזלת הפרמיות בביטוח אסונות טבע למטעים מניבים ב- 13% והגדלת סכומי הפיצוי.

ביטוח האבוקדו לעונת 2012/13 מורכב מביטוח בסיסי וביטוח מורחב. הביטוח הבסיסי נרכש על ידי מועצת הצמחים ענף הפירות, לכלל המגדלים. ניתן להרחיב את הביטוח הבסיסי באמצעות רכישת ביטוח מורחב ישירות בקנט.

במסגרת הביטוח המורחב אותו מציעה קנט למגדלים הכניסה החברה השנה שורה של שיפורים המיועדים לתת כיסוי מקיף וטוב יותר. במסגרת זו, בביטוח המורחב כנגד נזקי טבע, הפיצוי משולם החל מהנזק הראשון וההשתתפות העצמית היא רק 15% מהנזק (ללא סף כניסה של 30%) ולא יותר מ- 4% מסך היבול המבוטח הנורמטיבי. דמי הביטוח בביטוח המורחב, שבו ההשתתפות העצמית נמוכה יותר, אינם גבוהים ועומדים על 77.50 ₪ לדונם למטע בוגר לפני ההנחה האישית על העדר תביעות, דמי ביטוח אלו כוללים את דמי הביטוח הבסיסי בסך של 22 ₪ לדונם. בנוסף, בביטוח המורחב ניתן להגדיל את היבול המבוטח ליבול הצפוי במטע השנה. הגדלת היבול המבוטח אפשרית רק למגדלים שבחרו לבטח את מטעיהם במסלול המורחב, והיא הינה על כל היבול אותו המגדל צופה שיהיה לו בפועל מבלי להגדיל את גובה ההשתתפות העצמית בביטוח נזקי טבע. כלומר, במקרה של נזק, ההשתתפות העצמית המרבית לעונה תחושב מהיבול הנורמטיבי.

במסגרת הביטוח המורחב כנגד אסונות טבע ניתן להגדיל את היבול המבוטח עד לגובה ממוצע השיווקים של המגדל בארבעת העונות (2010/11- 2007/08), וזאת כדי לבטח את כל היבול אותו מייצר המגדל. הגדלת היבול המבוטח אפשרית למגדלים שיוכיחו שיווק בפועל גבוה מהנורמה המבוטחת בארבע העונות וזאת בתוספת פרמיה נמוכה של 22 ₪ לטון. בביטוח המורחב כנגד אסונות טבע תוכל גם לבטח מטעים לא מניבים, מטעים אלו אינם מכוסים בביטוח הבסיסי.

במקביל, השנה שיפרה קנט את הביטוח המורחב כנגד אסונות טבע במטעי אבוקדו צפופים, מטע צפוף מוגדר כמטע בו נטועים 55 עצים לדונם ומעלה. היבול המבוטח בשנות הניבה הראשונות יהיה: בשנת הניבה הראשונה 0.5 טון לדונם ובשנת הניבה השנייה 1.0 טון לדונם. ניתן לרכוש הגדלה לסכומי השיפוי המרביים תמורת תוספת דמי ביטוח של 6 ₪ לדונם למטע מניב ו- 7 ₪ לדונם למטע שאינו מניב.

חשוב לציין כי במקרה של נזק בביטוח המורחב כנגד נזקי טבע ובביטוח המורחב כנגד אסונות טבע תשלום הפיצויים יועבר ישירות אליך.

המועד האחרון להצטרפות לביטוח הוא 29.03.12