הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


אושר: דרום ים המלח יהפוך לאזור פיתוח א' במלונאות


משרד התיירות יעודד יזמים לבניית בתי מלון באמצעות מענקים ייעודיים בגובה של עד כ-20% מסך ההשקעה הכוללת, ומענקים בגובה של עד כ-10% לבניית אטרקציות תיירותיות. בסקר שערך משרד התיירות לגבי עיצוב דמותו העתידית של ים המלח הצביע הציבור על המתווה ''נופש על המים'' כסגון הפופולרי ביותר מבין שאר הסגנונות

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  2-4-2012


וועדת הכספים של הכנסת אישרה הבוקר את הצעתם של שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב ושר האוצר, יובל שטייניץ, לכלול את אזור דרום ים המלח מעין גדי ועד נאות הכיכר באזורי פיתוח א' למלונות. הצו נועד להוציא אל הפועל החלטת ממשלה מפברואר 2012 בעניין שיקום ופיתוח אגן ים המלח בהשקעה של כ- 850 מיליון שקלים ב-5 השנים הבאות.

במסגרת ההחלטה, יצטרף ים המלח לאזורי הביקוש הנוספים במפה אשר כוללת את אזור הגליל התחתון, נצרת רבתי ועמק בית שאן, הנגב, הגליל העליון והמערבי, הגולן, ירושלים, אילת, נתניה וחיפה. באזורים אלה מעודד משרד התיירות את היזמים באמצעות מענקים ייעודיים בגובה של עד כ-20% מסך ההשקעה הכוללת לבניית בתי מלון ומענקים בגובה של עד כ-10% לבניית אטרקציות תיירותיות.

שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב אמר היום כי זהו נדבך כלכלי נוסף בקידום ים המלח ומהווה המשך ישיר לפעולות שמבצע משרד התיירות באזור. ''היום המדינה הציבה את ים המלח במקום הראוי והנכון בסדר העדיפות הלאומי. כעת, יזמים המעוניינים בפיתוח בתי מלון באזור, יקבלו תמריץ משמעותי ורשת בטחון להשקעה שלהם. זוהי הבעת אמון כפולה, הן של המדינה והן של היזמים בכדאיות הפיתוח התיירותי בים המלח. בהתאם לכך, משרד התיירות פועל לאישור הקמתם של כ-2750 חדרי מלון באזור ים המלח ב3 השנים הבאות'' אמר שר התיירות.

בתוך כך, אתמול הסתיים הסקר אותו ערך משרד התיירות בנושא עיצוב דמותו העתידית של ים המלח. בסקר, בו השתתפו אזרחי המדינה, נבחר המתווה הימי- "נופש על המים" כסגנון הפופולרי ביותר מבין שאר הסגנונות. המתווה הימי יכלול הקמת מלונות על פני המים, מכוני ספא ובריאות ייעודיים, חופי רחצה נגישים וחוויה ימית ייחודית של האזור.