הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


10 יינות מישראל זכו במדליות בצרפת


יינות הדגל של יקב הרי גליל - יראון 2008 ומירון 2008, זכו במדליית זהב בתחרות היוקרתית Challenge International Du Vin 2012, שנערכה בצרפת. בנוסף אליהם זכו 2 יינות נוספים של היקבים דלתון ורקנטי ועוד 6 יינות ישראלים שזכו במדליות כסף וארד

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  9-4-2012


עשרה יינות מישראל זכו במדליות בתחרות היין הבין-לאומית הגדולה Challenge International Du Vin שהתקיימה בפעם ה-36 בחבל בורדו שבצרפת. במדליות זהב זכו 2 יינות של יקב הרי גליל - יראון 2008 ומירון 2008, יין של יקב דלתון ויין של רקנאטי. עוד 6 יינות ישראליים זכו במדליות כסף ובמדליות ארד.

מתוך 4,700 היינות מ-38 מדינות ששהשתתפו בתחרות הותיקה והנחשבת בעולם, זכו 375 יינות במדליית זהב, שהם כ-8% מכלל היינות שהשתתפו בתחרות. את היינות טעמו במהלך שני ימי התחרות 800 מומחי וחובבי יין מרחבי העולם.

יראון ומירון של יקב הרי גליל זוכים לשבחים רבים מפי מבקרי יין מובילים, ולמדליות רבות בתחרויות בארץ ובעולם מדי שנה. הענבים שמהם מפיקים את היינות גדלים ומטופחים בקרבת היקב, בקיבוצי וישובי הגליל העליון, בגבהים של עד 700 מטר מעל פני הים.

אורי טירולר מנכ"ל יקב הרי גליל אומר, כי הזכייה מהווה הוכחה נוספת לכך שיינות המיוצרים בישראל, הינם בעלי איכות גבוהה ויכולים להתחרות עם יינות העולם, ולכן גם גדל שיווקם משנה לשנה למדפי היינות היוקרתיים ולא רק על מדפי היין הכשר.