הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


התותחנים מנקים את חוף אשקלון


עשרות חיילי גדוד ''קרן'' מחיל ההתותחנים ומפקדיהם הצטרפו לאנשי הגן הלאומי אשקלון במבצע ניקוי חופים לא מוכרזים שבאזור אשקלון. מפקד הגדוד סא''ל עומר: ''אנחנו מבינים את החשיבות והאחריות שלנו כחיילים וכאזרחים לסביבה. זו התרומה הקטנה שלנו לדורות הבאים''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  22-4-2012


שירות לאומי בטבע: חיילי גדוד "קרן" של חיל התותחנים הגיעו בסוף השבוע לחוף הגן הלאומי באשקלון, ובסיוע של פקח רשות הטבע והגנים ליעד כהן ואנשי הגן הלאומי אשקלון יצאו למבצע ניקוי בחופים הלא מוכרזים שבאזור העיר.

בתום יום של עבודה מאומצת ושופעת חיוכים, נאספו על ידי חיילי הגדוד עשרות שקיות זבל שפונו מהמקום אחר כבוד למזבלה מסודרת. לאחר מכן נהנו החיילים מסיור מודרך שערך להם הפקח, הפעם בחוף הנקי, ומהדרכה על צבות הים שעולות לחופים בתקופה זו על מנת להטיל את הביצים שמהן יבקע דור ההמשך של צבי הים, אשר נמצא בסכנת הכחדה בעולם כולו וגם בישראל.

"אנחנו מבינים את החשיבות והאחריות שלנו כחיילים וכאזרחים לסביבה. זו התרומה הקטנה שלנו לדורות הבאים" אמר סא''ל עומר, מפקד גדוד קרן בתום יום הפעילות.

מנהל הגן הלאומי אשקלון חנן לבבי: "הגן הלאומי הוא לא רק הריאה הירוקה של העיר אשקלון ולא רק אתר היסטורי מפואר, אלא גם מרכז חי וקיים של שמירת טבע ומורשת בעיר ובאזור כולו. ככזה, צוות הגן הלאומי לקח על עצמו לקדם את שמירת הטבע בעיר, אם על ידי הדרכות ומבצעי ניקיון ואם על ידי איסוף והעברת חיות בר פצועות לטיפול. שמחנו גם שיכולנו לסייע במקרה הטביעה שאירע השבוע בחוף דלילה, ומגיעות למצילים הרבה מילים טובות על מהירות התגובה ועל המקצועיות הרבה. אני פונה לכל תושבי אשקלון ומזמין אותם להמשיך ולסייע לנו בשמירת הטבע על ידי העברת מידע על מפגעי טבע לצוות הגן הלאומי אשקלון".

חיילי גדוד קרן מנקים בחוף אשקלון- צילם ליעד כהן