הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


ברכת שרת החקלאות לד''ר חנה רוזנפלד על בחירתה להדליק משואה


ד''ר רוזנפלד, מנהלת מחלקת רביית דגים במכון הלאומי לחקלאות ימית באילת ואם לשלושה ילדים, נבחרה להיות אחת מבין 13 מדליקי המשואות ביום העצמאות ה-64 למדינת ישראל. שרת החקלאות אורית נוקד: ''הדלקת המשואה על ידי ד''ר חנה רוזנפלד מעלה על נס את חשיבותה של החקלאות בישראל בכלל ושל חקלאות המים בפרט''

הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  24-4-2012


השנה מייצגים מדליקי המשואות בערב יום העצמאות את הנושא "מים מקור החיים" שנקבע ע''י ועדת השרים לענייני טקסים וסמלים. ד"ר רוזנפלד, מדענית וחוקרת במרכז לחקלאות ימית (מלח"י), ואשר מונתה רק לאחרונה לנהל את מלח"י, נבחרה להיות אחת מבין 13 מדליקי המשואות ביום העצמאות ה-64 למדינת ישראל.

ד''ר רוזנפלד היא גם החוקרת הצעירה ביותר במרכז (בת 49), אם לשלושה ילדים, ומשמשת כמנהלת מחלקת רביית דגים מזה כ- 11 שנים, מתוך למעלה מ- 20 שנות עבודתה במקום. יחד עם עמיתיה ליחידה, עוסקת דרר' רוזנפלד במחקר ובפיתוח החקלאות הימית, תחום הגדל בעולם בקצב מהיר כפתרון להידלדלות משאבי הדיג ומחסור במזון מן הים.

''הדלקת המשואה בנושא "מים מקור חיים" על ידי ד"ר חנה רוזנפלד, חוקרת מובילה במרכז הלאומי לחקלאות ימית, חקר ימים ואגמים לישראל באילת, מעלה על נס את חשיבותה של החקלאות בישראל בכלל ושל חקלאות המים בפרט.'' אומרת שרת החקלאות ופיתוח הכפר אורית נוקד. ''ד"ר רוזנפלד, עוסקת יחד עם חבריה למרכז במחקר ובפיתוח החקלאות הימית, בחקר תחום הצומח ובמציאת פתרונות להידלדלות משאבי הדיג והמחסור במזון מן הים. במדינת ישראל, המתמודדת עם מחסור במים, מהווה המרחב הימי משאב בלתי מוגבל לגידולים חקלאיים של דגים, אצות ומוצרי לוואי.

משרד החקלאות ופיתוח הכפר, בשיתוף המרכז הלאומי לחקלאות ימית, מרכז מאמצים רבים לפיתוח החקלאות הימית בחופיה ובמרחביה הים תיכוניים של ישראל, בהקמת מתקנים יבשתיים באזור אילת וביות דגים ימיים, כדוגמת דג הדקר ודג הבורי. נושאים אלו מהווים מוקד למחקרים במימון משרד החקלאות, מחקרים אותם מובילה ד"ר רוזנפלד יחד עם עמיתיה. לאחרונה, החל משרד החקלאות לגבש תכנית רחבה תחת השם "חלבון מן הים" שתתמקד בהגדלת הייצור של דג ישראלי טרי, מתוך הכרה כי מי הים והמרחבים הימיים של מדינת ישראל מציעים מקור חיים בריא ופרנסה נרחבת לתושבי מדינת ישראל. מיזם זה אשר ודאי ייהנה מפירות המחקר של ד"ר חנה רוזנפלד ועמיתיה לעשייה עולה בקנה אחד עם תוכניות המשרד לפיתוח חקלאות מזינה, מקיימת ומיישבת, בדרך לחברה ישראלית בריאה יותר.

''אני גאה בבחירתה של ד"ר רוזנפלד להדליק משואה ביום העצמאות ה-64 של מדינת ישראל. בחירתה ממחישה כי פיתוח החקלאות בישראל אינה משימה חד פעמית של דור אחד אלא תהליך מתמשך בעל משימות משתנות. חקלאות ישראל אינה רק סמל למצוינות בתחום המחקר והפיתוח אלא גם ובעיקר לתעוזה ולרוח הישראלית של הפיכת הקושי והמכשול לחומר בעירה במנועי הדעת, היצירתיות וההגשמה. ההישגים של החוקרים הישראליים מציבים אותנו, כמו בעבר גם כיום, בחוד החנית של חקלאות מתקדמת ופורצת דרך, לתפארת מדינת ישראל.'' אומרת השרה נוקד.