הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


ביהמ''ש הוציא צו כינוס נכסים ליצרנית שמן יצהר


עוה''ד דורית לוי-טילר מונתה לכונסת של טית בית שבשליטת משפחת ברגר, בשל חובות של 170 מיליון שקל לבנקים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  24-4-2012


שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב איתן אורנשטיין הוציא היום (ג') צו כינוס נכסים ליצרנית שמן יצהר, חברת טית בית ומינה את עו"ד דורית לוי טילר לתפקיד הכונסת.

מדובר בחברת טית בית תעשיות מזון, המייצרת את השמנים יצהר וקנולה, מרגרינה ושמנים לתעשייה ונמצאת בשליטת משפחת ברגר. בין לקחותיה חברות מובילות כמו אסם, שטראוס, יוניליבר ועוד. לחברה מפעל באזור עד הלום באשדוד המשתרע על שטח של 60 דונם, הנמצא בבעלותה. בסך הכל עובדים בחברה כ-100 עובדים ומחזור המכירות השנתי שלה עומד על כ- 350 מיליון שקל.

הדיון נערך היום בבית המשפט בעקבות בקשה של שבעת הבנקים הגדולים לכינוס נכסיה של חברת טית בית וטית בית תעשיות מזון שמוחזקת על ידי החברה. גובה החובות של החברות הוא 170 מיליון שקל, מתוכם כ־43 מיליון לפועלים, כ־32 מיליון לבינלאומי, כ־27.4 מיליון לדיסקונט ו־21.5 מליון שקלים לבנק לאומי. חברת דלק שלחה נציג לדיון בשל חוב שיש לחברות כלפיה בגובה 4 מיליון שקל.

במהלך הדיון אמרה עורכת הדין לוי טילר כי הבנקים מתנגדים להמשך הפעלה של החברה, בשל העובדה כי ההפעלה עולה 30 מיליון שקל לחודש. "מספר שבועות של מנוחה לעסק לא ייפגעו בו, יש משקיעים פיננסיים שמעוניינים לרכוש אותו. אני צריכה שבועיים כדי לנהל את המשא ומתן".

במהלך הדיון אמר מנכ"ל החברה יונתן ברגר לשופט, כי "משמעות הקפאה לחודש היא הקפאה של הפעילות לשלושה חודשים - בענף השמנים יש אוניות שלוקח להם הרבה זמן להגיע וברגע שמקפיאים עכשיו, המשמעות היא להקפיא למשך 3 חודשים קרובים. ספקים כבר פנו אלי לבדוק אם מקפיאים את הפעילות. אני מבקש מאדוני שיחליט במהרה".