הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


חישתיל עוברת למגשי שתילה חד פעמיים


המעבר למגשים חד פעמיים נעשה בהמשך לשורת צעדים שנערכו בחישתיל בכדי למזער את הדבקות הצמחים במחלות. עיקר הדגש מיושם ואף יוחמר בהדרגה, על בידוד המשתלות וקטיעת מעגל ההדבקה החוזרת מחלקות הגידול אל המשתלה וחוזר חלילה. המגשים יוצגו בתערוכת אגריטך 2012

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  29-4-2012


כשאתה שותל שתילים ממגש ישן, אתה שותל את ההיסטוריה שלך, של השכן שלך, של השכן של השכן, של המושב השכן, של האזור השכן, של אזורים אחרים..... לך תדע איפה המגש הזה שכב ומה הוא נושא איתו.

חישתיל, יצרנית השתילים לחקלאות הגדולה בישראל, החליטה לעבור למגשי שתילה חד פעמיים, במטרה לצמצם את הסיכון להדבקות השתילים במחלות צמחים. המעבר נעשה בהדרגה, כשבשלב הראשון מיושמים המגשים בסוגי צמחים הרגישים ביותר למחלות, במטרה להבטיח לחקלאי התחלת גידול נקיה.

ההחלטה התקבלה בעקבות עליית מדרגה בתפוצת וחומרת מחלות הצמחים בעשור האחרון. התופעה הולכת ומתעצמת עם הופעת מחלות חדשות שלא היו בעבר. וירוסים אלימים במיוחד מתגלים מדי יום וגורמים להתמוטטות חלקות שלמות. גם מחלות הנגרמות ע"י חיידקים הרימו ראש לאחרונה וגורמות נזקים חמורים במיוחד. תופעה זו אינה ייחודית לישראל והיא גרמה לשינויים מרחיקי לכת בארצות אחרות. בארץ לא ננקטה פעולה מערכתית לקביעת תקני בריאות וניקיון שתילים ולכן החליטה חישתיל ליטול את היוזמה.

המעבר למגשים חד פעמיים נעשה בהמשך לשורת צעדים שנערכו בחישתיל בכדי למזער את הדבקות הצמחים במחלות. עיקר הדגש מיושם ואף יוחמר בהדרגה, על בידוד המשתלות וקטיעת מעגל ההדבקה מחלקות הגידול אל המשתלה וחוזר חלילה.

על פי ההערכה, לאור ההתגברות מחלות הצמחים, יוחמרו בשנה הקרובה התקנים הבינלאומיים. השימוש במגשים חד פעמיים יקל על החקלאים לעמוד בתקנים אלו ולהמשיך ביצוא ללקוחותיהם בחו''ל.

המגש החד פעמי יעמוד במרכז תצוגת חישתיל בתערוכת החקלאות הבינלאומית אגריטך 2012 שתערך ב-15-17 במאי.