הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


צעדת סובב גליל: רפתנים וחקלאים מזדהים עם ענף החלב


רפתנים וחקלאים מכל הארץ יערכו צעדת הזדהות עם מאבק ענף החלב בישראל במסגרת תחרות ''סובב גליל''. שבת 12 במאי, בשעה 08:30

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  1-5-2012


במסגרת אירוע ''סובב גליל'' לזכרם של ערן עופר ודביר מור ז''ל שיתקיים בשבת 12/5/2012 יגיעו מאות רפתנים, בני משפחותיהם ותושבים מכל הארץ לצעדת הזדהות עם ענף החלב בישראל העומד בפני משבר לנוכח המלצות ועדת קדמי לסגירת 400 רפתות בפריפריה הרחוקה. כתוצאה ממהלך זה יאבדו 4,000 עובדים את מקור פרסנתם בתעשיה הקשורה בענף החלב באזורי הפריפריה.

הצעדה תתקיים במסלול של 5 ק"מ לאורך נחל שניר (החצבני) וחזרה לטקס הסיום בחניון כפר בלום. הרפתנים יצעדו בחולצות המאבק, וישאו דגלים. בכרי הדשא שבחניון ניתן יהיה לקיים פיקניק משפחתי על שפת הנחל.

רוני ליטבק, מנהל רפת קיבוץ עמיר שבגליל העליון מזמין את הקהל הרחב להצטרף לרפתנים ובני משפחותיהם בצעדה בגליל הירוק והיפה בעונה זו ואומר כי למרות שכבר ידוע לממשלה ולציבור שהאשמים בעליית מחירי מוצרי החלב הן המחלבות הגדולות ורשתות השיווק המרוויחות בפערי התיווך, ולמרות שהמחיר לליטר חלב לרפתנים לא השתנה כבר שנים, ממשיכה הממשלה על פי המלצות ועדת קדמי לפעול לסגירת רפתות ולחיסול ענף הרפת בפריפריה. ''אני מזכיר לכולם, כי רפתות אינן קיימות במרכז הארץ ודווקא בפריפריה בה עיקר פרנסתנו אינה בתעשיות גדולות אלא בחקלאות, לא ייתכן, כי ראש הממשלה ייתן יד להרס ההתיישבות העובדת, החקלאות והציונות בגבולות המדינה כנגד אנשים התורמים למדינה כה הרבה.'' אומר ליטבק.

יעקב בכר, מנכ"ל התאחדות מגדלי הבקר לחלב קורא לציבור בישראל להגיד את דברו לממשלה. ''אנו רואים מה קורה כאשר המדינה תלויה בהבאת מים, גז ומוצרי מזון אחרים. לא ברור מאילו מניעים מגיעה ההחלטה לחסל דווקא ענף כה מצליח כענף הרפת, שישמור על ישראל יצרנית ועצמאית באספקת חלב. גזירות ועדת קדמי יביאו לחיסולה של רפת ישראלית מפוארת, להתיישבות העובדת בפריפריה הרחוקה וגבולות המדינה. אין זו רק פרנסת הרפתנים ומשפחותיהם אלא שרשרת של פרנסה: מובלים, גידול מספוא, תחזוקת הרפתות ועוד.'' אומר בכר

מחיר השתתפות בצעדה - 20 ₪ לאדם, לתושבי הגליל העליון - 10 ₪.
השתתפות רפתנים ללא תשלום. מגיעים לנקודת ההרשמה של צעדת הרפתנים במתחם הקיאקים בכפר בלום, מקבלים חולצה וכובע.

פרטים נוספים: רוני ליטבק, קיבוץ עמיר - 052-6954181