הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


האגרה השנתית על כלבים שלא יעוקרו או יסורסו תעלה ב-300 שקלים


ועדת הכלכלה אישרה לקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק המטילה על מי שלא יסרס את כלבו או יעקר את כלבתו, אגרת רישוי שנתית הגבוהה ב-300 שקלים לפחות מזו שמשלמים בעלי הכלבים המעוקרים או מסורסים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  1-5-2012


ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ כרמל שאמה-הכהן, אישרה אתמול (ב') לקריאה שנייה ושלישית את הצעתם חברי הכנסת איתן כבל, פאינה קירשנבאום ונוספים, לתיקון חוק הסדרת הפיקוח על כלבים שנועדה לעודד סירוס ועיקור כלבים.

לפי ההצעה, מי שלא יעקר או יסרס את כלבו יצטרך לשלם אגרת רישוי שנתית הגבוהה ב-300 שקלים לפחות מהאגרה שיידרשו לשלם בעלי הכלבים המעוקרים או מסורסים. ח"כ קירשנבאום אמרה בפתח הדיון כי המטרה היא להפחית את כמות הכלבים המשוטטים.

יו"ר ארגון הרופאים הוטרינריים הפרטיים לחיות הבית, ד"ר עדן פוגל, אמר כי הוא רואה בחוק אסון, משום שלדבריו מספר הכלבים שיקבלו חיסון נגד כלבת יפחת. זאת כאשר לטענתו כבר היום רק 50% מהכלבים מחוסנים נגד כלבת. ח"כ קירשנבאום השיבה ואמרה כי אם הכלבים לא יסורסו או יעוקרו סכנת הכלבת רק תגדל, בשל העלייה בכלבים המשוטטים.

מנגד, מנהל תחום הווטרינריה בשלטון המקומי, ד"ר אבי צרפתי, הביע תמיכה בהצעה ואמר כי "אם לא נכביד על מחזיקי הכלבים לא נשיג את המטרה". עם זאת הוא המליץ להחיל את החוק בצורה הדרגתית, ולאפשר אגרה מופחתת לכלבים צעירים שטרם הגיעו לגיל שבו ניתן לעקר או לסרס אותם.

לפי נתונים שמסר לועדה רשם הכלבים במשרד החקלאות בוריס יעקובסון, בישראל רשומים כ-385 אלף כלבים, כאשר 63% מהנקבות ו-23% מהזכרים כבר מעוקרים או מסורסים. לדברי יעקובסון החוק יביא לבעלות אחראית על הכלבים וייתן מוטיבציה לסירוס ועיקור. בעתיד ניתן יהיה לבחון את ההשפעה של הצעת החוק.

בתום הדיון אישרה הוועדה את ההצעה, לפיה מנהל השירותים הוטרינריים במשרד החקלאות יהיה רשאי לפטור מתשלום האגרה המוגדלת בעלי כלבים שגילם או מצבם הבריאותי לא מאפשר עיקור או סרוס וכן כלבים טהורי גזע שרשומים בעמותה שהוכרה על-ידי ארגון בינלאומי. כמו כן קבעה הוועדה כי החוק ייכנס לתוקפו חצי שנה לאחר פרסומו ברשומות.