הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מזכיר המדינה הגרמני לתחום החקלאות יגיע לתערוכת אגריטך


מזכיר המדינה הגרמני לענייני חקלאות יגיע מחר (ב') לישראל בלוויית משלחת חוקרים בתחום החקלאי לקראת תערוכת אגריטך שתתקיים השבוע בגני התערוכה בתל-אביב. המשלחת מעוניינת לקדם שיתופי פעולה במו''פ תעשייתי ואקדמי עם ישראל ולהתרשם מקרוב מהישגי החקלאות הישראלית. הביקור מאורגן על ידי הנספחות המסחרית של משרד התמ''ת בברלין

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  13-5-2012


חדשנותה של ישראל ידועה ומוכרת בגרמניה, במיוחד בכל הנוגע לטכנולוגיות ההשקיה המתקדמות, טכנולוגיות לחיסכון במים ועוד. גופי מחקר וחברות גרמניות מובילות מעוניינות ללמוד ולשתף פעולה עם חברות ישראליות בתחומים חקלאיים שונים ופועלות לאורך כל השנה, בסיוע הנספחות המסחרית של משרד התמ''ת בגרמניה, אל מול חברות ישראליות בתחומים הטכנולוגיים המתקדמים.

לקראת תערוכת אגריטך - התערוכה הבינלאומית לטכנולוגיות חקלאיות ישראליות - שתיערך השבוע בגני התערוכה, יגיע מחר (ב') לישראל ד"ר גרד מולר, מזכיר המדינה במשרד החקלאות הפדרלי הגרמני. ד"ר מולר, שמעמדו הוא כסגן שר בממשלה הפדרלית הגרמנית, יגיע משלחת בכירים ממשרדו וכן משלחת של 8 חוקרים ממכוני מחקר מובילים בגרמניה. בתערוכה ישתתפו גם שרת החקלאות, אורית נוקד ושר התמ"ת, שלום שמחון.

במהלך ביקורו, יבקר ד"ר מולר גם ב"מכון וולקני" - מינהל המחקר החקלאי הישראלי, הנהנה ממוניטין עולמי וכן בחברת נטפים ויפגוש חברות נוספות במסגרת ביקורו בתערוכת אגריטך. משלחת סגן השר כולל חוקרים שונים העוסקים בנושאי תזונה, בטיחות ואיכות מזון, צמחים עמידים, מניעת הפצת מחלות בקרב בעלים חיים, ביומסה, תחליפי אנרגיה ועוד והיא תבקר בפקולטה לחקלאות, מכון וייצמן וחברות העוסקות בתחומים אלו. משלחת מזכיר המדינה מעוניינת מאד לאתר תחומים חדשים לשת"פ חקלאי עם ישראלי, כולל קידום שת"פ טרילטרלי במדינות מתפתחות.

תערוכת אגריטך הבינלאומית מתקיימת בישראל אחת ל- 3 שנים ונערכת במרכז הירידים - גני התערוכה - בתל אביב. התערוכה, פרי יוזמה משותפת של משרד התמ"ת, מכון הייצוא, מתימו"פ, משרד החוץ, משרד החקלאות, התאחדות התעשיינים ואיגוד התעשייה הקיבוצית בישראל, מציגה במסגרתה את מיטב החידושים של הטכנולוגיות החקלאיות הישראליות בפני ציבור מומחי החקלאות מישראל והעולם, לרבות שרים, פקידים בכירים, ראשי חברות וקניינים ממדינות רבות בחו"ל, במטרה לקדם את יצוא התעשייה הישראלית, המפתחת תשומות חקלאיות.

ממינהל סחר חוץ במשרד התמ"ת נמסר כי האיחוד האירופאי בו חברה גרמניה הוא שותף הסחר העיקרי של מדינת ישראל והוא קולט כ 70% מסך הייצוא החקלאי שלה נמסר כי גרמניה הינה שותפת הסחר השלישית בגודלה של ישראל. בשנת 2011 עמד סך יצוא הסחורות והטובין למדינה זו על שווי של 1.919 מיליארד דולר, (גידול של 14.57% לעומת 2010). עיקר הייצוא כלל מוצרי הי-טק, מוצרים כימיים ומכונות. יבוא הסחורות והטובין מגרמניה בשנת 2011 היה בשווי של 4.424 מיליארד דולר, (גידול של 25.8% לעומת הייבוא ב 2010), בעיקרם מתכות, מוצרים כימיים, פלסטיקה מכונות וכלי רכב. ברבעון הראשון של 2012 הסתכם היצוא הישראלי לגרמניה ב 424 מיליון דולר (קיטון של 15.2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד). עיקר הייצוא כלל מוצרי הי-טק, מוצרים כימיים ומכונות. היבוא באותו הרבעון הסתכם ב 1.17 מיליארד דולר (גידול של 10.3% לעומת הרבעון המקביל אשתקד). עיקר היבוא כלל מתכות, מוצרים כימיים, כלי רכב וציוד בתחום התחבורה.