הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הקנס על כריתת עצי איקליפטוס: התחייבות לשנתיים שלא לכרות עצים


בכתב אישום שהוגש ע''י קק''ל, נטען כי למרות שלא היה לנאשם רישיון לכרות עצים, הוא כרת כ-156 עצי אקליפטוס מוגנים ביער בן שמן, וכתוצאה מכך נגרם לקק''ל נזק של 12,224 שקלים. בית המשפט התחשב במצבו הכספי והוא התחייב שלא לכרות עצים מוגנים במשך שנתיים

מערכת אתר פסקדין  16-5-2012


בית משפט השלום בנתניה נמנע מלהטיל קנס על אדם שהורשע בעבירה של כריתת כ-156 עצים מוגנים ביער בן שמן, והטיל עליו עונש של התחייבות שלא לבצע את אותה עבירה בשנתיים הבאות בלבד.

בכתב אישום שהוגש נגדו נטען, כי למרות שלא היה לו רישיון לכרות עצים, כרת כ- 156 עצי אקליפטוס מוגנים ביער בן שמן, וכתוצאה מכך נגרם לקק"ל נזק של 12,224 שקלים. כן נטען, כי קק"ל אישרה לנאשם לקטוף ענפים מעצי אקליפטוס שנמצאים בחלקה מסוימת ביער, אולם הוא ביצע את כריתת העצים בחלקה אחרת מזו שאושרה לו, שכלל אינה מתאימה לקטיף ענפים.

בטיעוניה לעונש, ציינה המדינה את חומרת מעשיו של הנאשם וביקשה להטיל עליו את הקנס המקסימאלי שקבוע בחוק, וזאת בנוסף לקבלת התחייבות מהנאשם שלא יחזור ולבצע את אותן עבירות.

הנאשם טען להגנתו, כי לא כרת את העצים אלא רק גזם וטיפח אותם לצורך ייצוא, וכי לפני הגיזום העצים היו במצב גרוע ודווקא הוא הציל אותם וגרם להם לפרוח. לפיכך, עתר הנאשם להקלה בעונשו בציינו את מצבו הכלכלי הקשה וחובותיו הכבדים.

כרת עצים ולא ענפים

השופטת אביבה טלמור הרשיעה את הנאשם בעבירה של כריתת עצים מוגנים וגזרה עליו עונש של התחייבות שלא לכרות עצים מוגנים במשך שנתיים. נקבע כי מהעדויות עוזר היערן ומנהל יער בן שמן, על אף שהתבקש הנאשם להפסיק את כריתת העצים, לא עשה כן בטענה כי הוא רק מוריד את הענפים, כשבפועל הוא כרת את העצים עצמם.

באשר לעדות הנאשם נקבע, כי הוא מנסה לגמד את האירוע ולהתנער מאחריותו, בה בעת שהוא מודה כי לא היה לו רישיון בכתב לכריתת עצי אקליפטוס.

לפיכך נפסק, כי לאור מצבו הכלכלי של הנאשם, ועל מנת להרתיע אותו מלבצע עבירה של כריתת עצים, יחתום על התחייבות של 10,000 שקל, כי במשך שנתיים לא יחזור לבצע את אותה עבירה.


הידיעה פורסמה באתר המשפט הישראלי "פסקדין"


למידע נוסף על דיני איכות הסביבה