הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


בטורקיה נרגעו: השרקרק אינו מרגל של המוסד


בכפר בדרום מזרח טורקיה נחרדו חקלאים מקומיים לגלות שרקרק מת עם טבעת שעליה חרותה המילה ''ישראל''. אחד מנחיריו המוגדל בצורה יוצאת דופן עורר את חשדתם כי מכשיר ריגול הוחדר לאפו, והוא הועבר לשירותי הבטחון של משרד החקלאות הטורקי

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  17-5-2012


ציף ציף, שריק שרק: שרקרק ישראלי, הנושא על רגלו טבעת של אוניברסיטת תל אביב, נמצא בימים האחרונים מת בדרום מזרח טורקיה. חקלאים מקומיים שמצאו אותו חשדו כי מדובר במרגל ישראלי ומסרו את השרקרק לשירותי הביטחון של משרד החקלאות. כך דיווחו כלי תקשורת בטורקיה.

בימים האחרונים העבירו צפרים טורקיים את המידע לאנשי מרכז הטיבוע הישראלי של החברה להגנת הטבע, כדי שיבהירו כי מדובר בציפור רגילה העושה את מסלול הנדידה השגרתי שלה, על מנת למנוע פאניקה בקרב הטורקים, שתביא להרג מיותר של ציפורים.

לדברי יואב פרלמן, ממרכז הצפרות הישראלי של החברה להגנת הטבע, מבדיקה שנעשתה ברישומי המרכז, עולה כי השרקרק שנמצא מת בתחילת השבוע ב-Gazieantep שבדרום מזרח טורקיה, טובע באילת ב- 2008 על ידי אנשי החברה להגנת הטבע. על פי הדיווחים של כלי התקשורת בטורקיה, לאחר שמגדלי דבורים מקומיים הבחינו בטבעת על רגלו, הנושאת את הכיתוב Tel Aviv University Israel הם העבירו את השרקרק לבחינת שירותי הביטחון של משרד החקלאות הטורקי. על פי הדיווח בטורקיה, אלה הבחינו שנחיר אחד של השרקרק מוגדל בצורה יוצאת דופן, וחשדו כי לנחיר הוחדר מכשיר ריגול כלשהו. לא מצוין בכתבה כיצד הוא מת, יכול להיות שבנסיבות טבעיות או על ידי חקלאים שהגנו על הכוורות שלהם. ''בכל מקרה, אנחנו יכולים להרגיע את הטורקים, מרגל הוא לא, אלא בסך הכול ציפור רגילה'' אומר פלדמן.

השרקרק המצוי הוא עוף נודד יפהפה, הניזון בעיקר מדבורים ומצרעות אותן הוא לוכד במעופן. אוכלוסייה נאה של שרקרקים מצויים דוגרת בקירות חול בצפון הארץ ובמרכזה, וחורפת באפריקה, אך אוכלוסייה גדולה עוד יותר חולפת דרך ישראל בעונות הנדידה - אלו שרקרקים הדוגרים צפונה מאיתנו - בטורקיה, בדרום אירופה ובדרום רוסיה.

עוד מספר פלדמן, כי מדי שנה מטובעים שרקרקים מצויים רבים בישראל, בעיקר באילת ובדרום הערבה. חלקם הגדול נלכד כחלק ממתן פתרונות לקונפליקטים עם מגדלי דבורים - השרקרקים נלכדים ליד הכוורות ומשוחררים כמה עשרות קילומטרים בהמשך כיוון הנדידה. כל שרקרק כזה מקבל טבעת סימון סטנדרטית על רגלו.

השרקרק
השרקרק שנמצא, מתוך הידיעה בכלי התקשורת בטורקיה