הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


אירועי פסטיבל ''בשביל היין'' נפתחו בחנוכת יקב לימודי במכללת אוהלו


הקמת היקב הלימודי הראשון במדינת ישראל במכללת אוהלו בקצרין, הוא הגשמת חזונם של ראש המכללה וראשי המועצות גולן וקצרין. פסטיבל ''בשביל היין 2012'' מתקיים זו השנה השלישית ברחבי הגליל, הגולן והעמקים בחודשים מאי-יוני

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  17-5-2012


אירועי בשביל היין נפתחו ביום שלישי ביריד יין ובחנוכת יקב לימודי מתקדם וראשון בישראל, בבית-הספר למקצועות הכרם והיין של מכללת אוהלו בקצרין.

חנוכת היקב הלימודי התקיימה במעמד המשנה לראש הממשלה והשר לפיתוח הנגב והגליל, סילבן שלום. הקמת היקב הלימודי הוא הגשמת חזונם של ראש המכללה ד"ר שמעון עמר, וראשי המועצות גולן וקצרין, אשר סבורים כי השכלה והתמקצעות ענף היין לצד טופוגרפיה אידיאלית ואקלים אופטימלי, הם מרכיב בסיסי ומשלים להצלחת תעשיית היין בגולן, בצפון, בארץ ובעולם.

משתתפי הטקס התכבדו בטעימת יין הביכורים של תלמידי בית-הספר למקצועות הכרם והיין. בקבוק מס' 1 מתוצרת היקב הלימודי הוענק לשר שלום שתמך בחזון הקמתו. ביריד היין שהתקיים במתחם התיירות ווסט, הוצגה לאורחים הרבים שהגיעו למקום תוצרת יקבי הגולן, יינות בוטיק, בירות משובחות, שוקולד, ריבות, שמן זית, תפוחים ועוד.

השר סילבן שלום שערך סיור ברמת הגולן פתח את אירועי היין ואמר: ''ההתיישבות היהודית ברמת הגולן היא בת אלפי שנים ומעולם לא עזבנו. אנחנו בגולן נצח ונצח נשאר. בגולן השכילו להשקיע, לטפח ולפתח את היתרון היחסי של המקום ולהקים אימפריית יין מפוארת. בית הספר למקצועות הכרם והיין "אוהלו", מושך למקום סטודנטים המתעניינים ביינות ומעשיר את מגוון אפשרויות הלימודים באזור. השנה פתחנו את בית הספר לרפואה בצפת המהווה עוגן לאוניברסיטה רב קמפוסית בגליל אשר תהיה מבוססת על המכללות באזור. הגולן הוא אבן שואבת לאוכלוסייה מכל הארץ, צעירים ומשפחות ואנו נמשיך להשקיע באזור על מנת לחזק את ההתיישבות ולמשוך מתיישבים נוספים בדרך למימוש החזון של הבאת עוד 300,000 מתיישבים נוספים לגליל בעשור הקרוב'' סיכם השר שלום.

פסטיבל "בשביל היין" 2012 מתקיים זו השנה השלישית ברחבי הגליל, הגולן והעמקים בשיתוף פעולה בין המשרד לפיתוח הנגב והגליל, הרשות לפיתוח הגליל, הרשויות המקומיות, עמותות התיירות האזוריות, בעלי היקבים ותיירנים. הפסטיבל נועד למנף ולקדם את תעשיית היין והתיירות הייחודית שמתפתחת סביב ענף היין בצפון. המבקרים יזכו להכיר מקרוב את היקבים והייננים, לסייר ביקבי בוטיק, לקבל הסברים וליהנות מטעימות של יינות בוטיק ישראליים. האירועים יכללו מוסיקה, תרבות, אמנות, שירה, טיולים וסדנאות בשילוב יינות ישראליים משובחים.

אירועי פסטיבל ''בשביל היין'' מתקיימים בתאריכים 15 במאי עד ה-15 ביוני 2012

לכל אירועי הפסטיבל לחצו כאן