הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


נשיא טייוואן מתגייס לטובת הציפורים


בפגישתם של נשיא טייוואן יינג ג'ו ואיש החברה להגנת הטבע ואוניברסיטת ת''א פרופ' יוסי לשם, סוכם בין השניים על שיתוף פעולה בנושא שמירה על חיי הציפורים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  20-5-2012


מא יינג ג'ו, שהוכתר לנשיאות טייוואן בפעם השנייה, הוא חובב ציפורים ידוע. במהלך השנים האחרונות נפגש עם פרופ' יוסי לשם, איש החברה להגנת הטבע ואוניברסיטת תל אביב, ולמד על הפעילות להקטנת תאונות מטוסים בעקבות הפגיעה בציפורים ועל שיטות ההדברה הביולוגית המתקיימות בישראל באמצעות הציפורים הדורסות. ג'ו התלהב במיוחד משיתוף הפעולה בין הישראלים, הירדנים והפלשתינים.

בשבוע שעבר, ימים ספורים לפני הכתרתו לנשיאות, הזמין הנשיא את פרופ' יוסי לשם לפגישה, בה נכחו גם שר החקלאות הטייוואני, סגן שר החוץ ויועץ ביטחוני בכיר, והנציגה הכלכלית של ישראל בטייוואן, סימונה הלפרין. במפגש הוחלט על שיתוף פעולה רב תחומי בתחומי הביטחון, החקלאות, המחקר והחינוך.

בנוסף לשיתוף פעולה זה, נערך מפגש בין פרופ' לשם למפקד חיל האוויר הטייוואני והמטה הבכיר של הצבא ואנשי הבטיחות המרכזיים. לדברי פרופ' לשם, "נושא הציד בטייוואן היה פרוץ וציפורים, יונקים וזוחלים ניצודו בהמוניהם, אך לשמחתנו בשנים האחרונות ישנו שינוי דרסטי בנושא. משמח לראות כיצד בשבוע כה עמוס, הנשיא מוצא חשיבות רבה לקידום נושאי טבע וצפרות. שיתוף הפעולה בין ישראל וטייוואן בנושאים אלה יועיל מאד לקידום השמירה על הציפורים בשתי המדינות".