הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


לאחר החורף הגשום: החיטה בנגב באיכות גבוהה מתמיד


החורף הגשום יחסית שפקד את הנגב השביח מאוד את איכות החיטה והשנה היא גם טובה למאכל ולא רק למספוא. מנהל הגד''ש בחברת מושבי הנגב: ''אנו קוצרים כעת עם 7 קומביינים במקביל ועובדים יום ולילה ללא הפסקה. אחרי שנים של בצורת אנחנו שמחים וגאים בחיטה המשובחת שצמחה לנו השנה בנגב''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  20-5-2012


שבוע לפני חג שבועות, חג הקציר, החלו היום בחברת מושבי הנגב לקצור את החיטה בשדות. הקוצרים מדווחים על יבולים באיכות גבוהה הרבה יותר מאלו של השנים האחרונות.

החורף הגשום יחסית שפקד את הנגב, השביח מאוד את איכות החיטה כך שהשנה היא גם טובה למאכל ולא רק למספוא. החיטה שנזרעה השנה על פני למעלה מ-80 אלף דונם על קרקעות הלס של אזור צאלים, היא מסוג "חיטה רכה", המתאימה לאפיית לחם, פיתות ומאפים. אביגדור כלפא, מנהל הגד''ש בחברת מושבי הנגב, מדווח על יבולים נאים: "אנו קוצרים כעת עם 7 קומביינים במקביל ועובדים יום ולילה ללא הפסקה. אחרי שנים של בצורת אנחנו שמחים וגאים בחיטה המשובחת שצמחה לנו השנה בנגב''.

מחיר החיטה בעולם נקבע בבורסת הסחורות בקנזס סיטי שבארה"ב. השנה צנח המחיר החיטה בכ- 25% והוא עומד על כ- 310 דולר לטון. במושבי הנגב מציינים שלמרות הירידה במחיר, הענף עדיין רווחי.

חברת מושבי הנגב הוקמה בשנת 1958 וכיום היא החברה החקלאית הגדולה ביותר בארץ. החברה משותפת ל- 34 מושבים השייכים למועצות האזוריות מרחבים ושדות נגב, ומתמחה בגידולי שדה, פירות הדר, רימונים ועוד.