הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מספר שיא: 6000 אורחים מחו''ל ביקרו בתערוכת אגריטך 2012


המבקרים הגיעו מ-107 מדינות שונות, ביניהם 40 שרי חקלאות ומים ומנהל סוכנות האו''ם לפיתוח תעשייתי. אחד ממוקדי הענין בתערוכה היו 4 ביתנים בהם הציגו בעלי משקים פלסטינים. בתערוכה הוענקו פרסי אגריטך לששה אישים וגופים על תרומתם לחקלאות הישראלית

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  21-5-2012


תערוכת החקלאות הבינלאומית אגריטך 2012 שננעלה בסוף השבוע במרכז הירידים בתל אביב רשמה מספר שיא של 6000 אורחים רשומים מחו"ל. זהו מספר כפול מזה שהיה בתערוכה הקודמת בשנת 2009, וגבוה בהרבה מההערכות המוקדמות של חברת כנס תערוכות, מארגנת התערוכה.

מנכ"ל אגריטך, דני מאירי, מסר שהמבקרים הגיעו מ-107 מדינות שונות, חלקם הגיעו במסגרת 80 משלחות מאורגנות ואחרים באופן עצמאי או כאורחים של חברות מציגות. בין המבקרים היו 40 שרי חקלאות ומים ומנהל סוכנות האו"ם לפיתוח תעשייתי.

מאירי ציין שההצלחה הבינלאומית של אגריטך היא פרי שיתוף פעולה ועבודה במשך למעלה משנה של משרדי החקלאות, החוץ והתמ"ת, מכון היצוא, שגרירויות ישראל בעולם והנספחים המסחריים. לצד התערוכה נערך כנס של האגודה הבינלאומית לפלסטיקה בחקלאות וכנס ראשון מסוגו שיצר מפגש בין משקיעים, חוקרים ויזמים בתחום החקלאות.

אחד ממוקדי הענין בתערוכה היו 4 ביתנים בהם הציגו בעלי משקים פלסטינים את מוצריהם: חברת "כנען" מג'נין, אשר מייצרת שמן זית, טחינה "היונה" משכם, חברה שמייצרת ירקות ופירות טבעיים מאזור יריחו ו"בירה טייבה" מאזור רמאללה. בתערוכה ביקרו 400 חקלאים פלסטינים שהגיעו בהסעות מאורגנות מטעם המינהל האזרחי.

''אגריטך 2012 הוכיחה שוב שהחקלאות היא כלי חשוב לגישור על פערים ומחלוקות פוליטיות.'' אומר מאירי. ''למרות המצב הבינלאומי הרגיש של ישראל ארחנו מבקרים רבים ממדינות שהיחסים עימן מתוחים בתקופה זו. הצורך בשיפור הטכנולוגיות החקלאיות, הגדלת יצור המזון, חיסכון באנרגיה והתמודדות עם איומים משותף לכל המדינות והעמים וכך יהיה גם בעתיד.''

במסגרת התערוכה העניקה שרת החקלאות ופיתוח הכפר, אורית נוקד, את פרסי אגריטך לשישה אישים וגופים על תרומתם לחקלאות ישראל: נתיב דודאי ממינהל המחקר החקלאי, תעשיות לכיש, יאיר אזולאי – חקלאי מבקעת הירדן, שמעון פיבוניה – על מחקריו בתחום הגנת הצומח, דוד סדן משרות ההדרכה על מפעל חיים ואבישי וזה על תרומתו בתחום המיכון בענפי השדה.