הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מטה המאבק באיגוד לשכות המסחר לחקלאים: בטלו ההסכמים עם הממשלה


ראשי מטה המאבק שבאיגוד לשכות המסחר פנו בדרישה לראשי הארגונים החקלאיים בישראל לבטל את ההסכמים שנחתמו הממשלה בנושא העובדים הזרים בענף החקלאות. ''לאחרונה נוצרה התארגנות לגיטימית של חקלאים מהשטח, המאגדת את כל ציבור החקלאים שאינם מסכימים להסכמים שעשיתם בשמם''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  21-5-2012


אברהם דניאל, יו"ר מטה המאבק של החקלאים שהוקם לאחרונה באיגוד לשכות המסחר, פנה לשלושת ראשי ארגוני החקלאים בישראל, יו"ר התאחדות חקלאי ישראל אבשלום וילן, נשיא התאחדות האיכרים דובי אמיתי ומנכ"ל תנועת המושבים מאיר צור, בדרישה לבטל את ההסכמים עליהם חתמו עם משרד החקלאות בנושא העובדים הזרים בחקלאות.

"כפי שאתם ודאי יודעים, לאחרונה נוצרה התארגנות לגיטימית של חקלאים מהשטח, המאגדת את כל ציבור החקלאים שאינם מסכימים להסכמים שעשיתם בשמם, הסכמים המהווים פגיעה קשה בבסיס קיומם והרס של המגזר החקלאי", כתב דניאל.

"על מנת שיהיה ברור, נדגיש כי לא התאגדנו במסגרת לשכת המסחר, אך כן נהנים אנו מהסיוע הלוגיסטי שהלשכה מגישה לנו ברצון, שכן היא מעוניינת שהעמדות האותנטיות שלנו יבואו לידי ביטוי. זוהי התארגנות אותנטית של 3,000 חקלאים שלא היססו לתת יפויי כוח בכתובים. אין במדובר בחקלאים המצויים בשולי המגזר החקלאי, כי אם במגזר חקלאי אמיתי גדול ורחב."

"מסיבות אלו אנו מציעים כי תיכנסו איתנו מיידית לדיון ותודיעו לכלל משרדי הממשלה כי ההסכמים שנחתמו על ידכם בתחום העסקת עובדים זרים בחקלאות אינם תקפים, נוכח ההתנגדות הרחבה אליהם במגזר החקלאי."

כזכור, בתחילת החודש, לאחר שאיגוד לשכות המסחר הודיע על הקמת מטה מאבק חקלאי במסיבת עתונאים שהתקיימה בתל-אביב, הגיבו שלושת ראשי הארגונים החקלאיים בישראל כי הם דוחים את ''הניסיון הנואל של לשכת המסחר המייצגת את היבואנים הגדולים והטייקונים להקים התאחדות חקלאית דמה משלה ובאופן ציני לבטל את מכסי המגן בחקלאות, דבר שיוביל לפגיעה דרמטית בענף החלב, בגידול הזיתים ועוד.'' זאת