הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הפרה פנינה - מלכת היופי של הפרות לשנת 2012


בתחרות מלכת היופי של הפרות שהתקיימה בבאר טוביה, זכתה הפרה פנינה בת השלוש וחצי ממשק צור בבאר טוביה בתואר מלכת היופי של הפרות.

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  25-5-2012


במסגרת אירועי חגיגות החלב בבאר טוביה, התקיימה היום (שישי) תחרות מלכת היופי של הפרות בבאר טוביה. הפרה ''פנינה'' ממשק צור בבאר טוביה היא הזוכה המאושרת בתחרות הפרה הכי יפה.

פנינה בת שלוש וחצי וזו שנתה הראשונה בתחרות. תנובת החלב השנתית שלה עומדת על 17,800 ליטרים ותנובתה היומית היא 62 ליטרים. השופטים ציינו כי היא נבחרה בזכות רגליה הארוכות ועטיניה היפים.

18 פרות מרפתות ברחבי הארץ התמודדו על התואר הנכסף. השופט הבינלאומי דוד בן עוזיאל הסתובב הבוקר בין הפרות ובחן את גודל העטינים שלהן, מבנה הרגליים, תנובת החלב ופרמטרים מקצועיים נוספים ולבסוף הוכרזה הזוכה. התחרות בחסות התאחדות מגדלי הבקר וחברת "שיאון".

"חג שבועות הוא הזדמנות מצוינת לחבר את האוכלוסייה העירונית אל הכפר ואל החקלאות המפוארת שיש לנו.אמרה שרת החקלאות אורית נוקד שהעניקה את הפרס הראשון לפרה ולבעליה. ''אני בטוחה שגם בשנה הבאה תמשיך הפרה הישראלית להחזיק בשיא עולם של תנובת חלב".

בשטח המועצה באר טוביה הניבו הרפתות 80 מיליון ליטרים חלב בשנה האחרונה. בחגיגות שמתקיימות במקום במהלך ימי החג נהנים אלפי תושבים מתצוגת כלים חקלאיים, רכיבה על סוסים, סיור ברפתות ותחרות עגלות מקושטות.