הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


חוליית גנבי בקר נעצרה בחבל לכיש


שניים מתוך שלושה תושבי הכפר עידנא באזור חברון המשתייכים לחולית גנבי בקר, נעצרו בתום מרדף של שוטרי מג'ב. על פי ההערכה, החוליה אחראית לגניבה של מעל 200 עגלים ברפתות בדרום בחצי השנה האחרונה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  27-5-2012


כוח של משמר הגבול עצר הלילה (א') חוליה של גנבי בקר באזור חבל לכיש. במהלך מרדף ניסו הגנבים לברוח לכיוון הכפר עידנא באזור חברון. ברכבם של חברי החוליה שאף הוא נגנב, נמצאו עשרה עגלים שנגנבו במהלך הלילה מרפת במושב באר טוביה.

לגנבים, תושבי הכפר עידנא בשנות ה-20 לחייהם, מיוחסים עשרות מעשי גניבה של בקר, במהלכם גנבו למעלה מ-200 עגלים מהרפתות במושבי חבל לכיש. שניים מאנשי החוליה נתפסו ויובאו במהלך היום לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום באשקלון. מהמשטרה נמסר כי חשוד נוסף, שככל הנראה היה עימם ברכב נמלט, אך זהותו ידועה וכעת פועלים הכוחות לאתר אותו.

לדברי חוקרי ימ"ר משמר הגבול בדרום שהתחקו אחר פעילות חוליית הגנבים במהלך ששת החודשים האחרונים. חבריה פעלו בעיקר במושבי חבל לכיש, נהגו לגנוב כלי רכב בעלי תא מטען גדול, לפרוץ לרפתות ולהימלט עם עגלים או ראשי צאן שהצליחו להעמיס על המכוניות. ככל הידוע, בשבוע שעבר ביצעה החוליה גניבה של עגלים מהמושב גבעתי.

כשנבדקה המכונית בה נסעו הגנבים, התברר כי לוחית הזיהוי שלה זויפה באופן רשלני והודבקה עליה מדבקה עם מספר שהוכן במערכת מחשב ביתית. לוחמי מג"ב השיבו בשעות האחרונות את העגלים לבעליהם, והביעו תקווה שתפיסת החוליה תפחית את המתח מרפתני הדרום, שסובלים זמן רב מגניבות בקר בהיקפים גדולים.