הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


אושר: בית קברות למטוסים בלב הערבה


בחברה להגנת הטבע חוששים שהתוכנית תיצור מגרש גרוטאות בלב המדבר שיזהם ויפגע בטבע: ''במקום לשמור על ערכי הטבע והנוף של הערבה הוחלט היום להפוך את דרום הארץ לפח האשפה של העולם''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  29-5-2012


בית קברות למטוסים. עובדה. עשרות מטוסים מכל העולם עתידים להגיע לאחר יציאתם מכלל שימוש לאתר פירוק בלב המדבר בערבה. כך אישרה היום (ג') הוועדה לנושאים תכנוניים עקרוניים (הוולנת"ע).

על פי התכנית של חברת איירפארק, השטח בגודל של כ-2600 דונם יהפוך לאתר אחסון ל-500 מטוסים מכל העולם ופירוק של 25 מטוסים מדי שנה.

במסגרת בדיקה שביצעה החברה להגנת הטבע בנוגע לפירוק מטוסים ברחבי העולם, המתבססת על נתונים רשמיים מארגון מיחזור המטוסים העולמי (AFRA), עולה כי בכל העולם מפורקים מדי שנה כ-300 מטוסים. במילים אחרות, אזור האחסון והפירוק בעובדה צפוי להגיע לכמעט 10% מכלל פירוק המטוסים העולמי.

שלושה נציגים של החברה להגנת הטבע, שהגישה בעבר את התנגדותה לתכנית, הופיעו בפני הוועדה והסבירו על חשיבות האזור מבחינה נופית, סביבתית ואקולוגית. גם נציג המשרד להגנת הסביבה שהשתתף בדיון אמר כי דעתו אינה נוחה מפרויקטים כאלה, שנוגסים בשטחים הפתוחים, ואף אף הציע ליזמים לוותר על החלק של פירוק המטוסים, כדי להקל על הוועדה לאשר את התכנית, אולם היזמים סירבו בתוקף.

מהחברה להגנת הטבע נמסר: "לצערנו, במקום לשמור על ערכי הטבע והנוף המיוחדים של הערבה ולתמוך באוכלוסייה המקומית, הוחלט היום לייבא לישראל מאות טונות של פסולת בשנה ולהפוך את דרום הארץ לפח האשפה של העולם."