הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


דיג אסור: נתפסו דייגים באזור הבטיחה בכנרת


משרד החקלאות רואה בחומרה רבה מקרי דיג המנוגדים לחוק, על אחת כמה וכמה בתקופת הקינון וההטלה של האמנונים. המשרד הגביר את נוכחות צוותי הפיקוח באזור הבטיחה שסגור לדיג בעונה זו של השנה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  29-5-2012


פקחי יחידת הפיצו"ח (פיקוח צומח וחי) במשרד החקלאות ופיתוח הכפר תפסו במהלך היומיים האחרונים שלושה אנשים שעסקו בדיג לא חוקי בכנרת בשני אירועים שונים. במקרה נוסף נתפסו שני אנשים, אך אלו היו שיכורים עד כדי שלא ניתן היה לאפשר את זיהויים במקום.

עברייני הדיג שנתפסו באזור הבטחה האסור לדיג בעונה זו של רביית האמנונים, נמצאו כולם ללא רישיון דיג אישי. באירוע הראשון נתפס אדם בודד שדג באמצעות חכה באזור שפך הירדן. באירוע השני נתפסו שני אנשים שדגו עם חכות באזור הבטיחה ובאירוע השלישי, בו הנתפסים היו שיכורים, הם פעלו באמצעות רשת דיג שנפרסה מהחוף, באורך של כ-40 מטרים, שיטת דיג אסורה על פי חוק בכנרת. פקחי משרד החקלאות החרימו את הרשתות וכן את הדגים שהספיקו לעלות ברשת ובחכות. במעשיהם, פעלו הדייגים בניגוד לפקודת הדיג, ובכך פגעו בהתפתחות אוכלוסיית הדגים בכנרת, במיוחד נוכח התמעטות הדגה באגם, שהמשרד פועל בדרכים רבות להגדלתה.

העבריינים שנתפסו הם בשנות ה-20 לחייהם, תושבי היישובים עראבה, רמת גן וחולון. העונש הצפוי להם על עבירה זו הוא קנס מינהלי בגובה של 1,500 ₪. במידה ומדובר בעבירה החוזרת על עצמה העונש המקסימאלי הנו מאסר של שלושה חודשים או קנס של 12,900 ₪.

התופעה של דיג לא חוקי באזורים אלו ובתקופה זו של השנה מוכרת לאגף הדיג ונובעת ככל הנראה מהתחממות מי הכנרת, שגורמת לדגי האמנון להתקרב לאזור החוף לשם הטלת הביצים. הדיג האסור במקרים אלו פוגע, כאמור, באוכלוסיית דגי האמנון ומפריע לתהליך ההתרבות שלהם.

חגי נויברגר, מנהל יחידת הפיקוח באגף הדיג במשרד החקלאות: "משרד החקלאות רואה בחומרה רבה מקרי דיג המנוגדים לחוק, ועל אחת כמה וכמה בתקופת הקינון וההטלה של האמנונים, כפי שקרה במקרים הנדונים. על מנת למנוע הישנות המקרים משרד החקלאות הגדיל באופן משמעותי את כמות הפקחים הפועלים באזור הכנרת, והחל מה- 17.4.2012 תיאסר לחלוטין למשך 60 ימים כל פעילות דיג באזורי הקינון וההטלה בכנרת (אזור הבטיחה)".

משרד החקלאות קורא לציבור לדווח על אירועי דיג הנחשדים כלא חוקיים לטלפונים: 073-2211133 / 03-9559911.