הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


דיווח: מזכיר ארגון מגדלי העופות יודח מתפקידו


ההחלטה כפופה לשימוע סופי שיתקיים בקרוב. הרקע לפי גורמים בענף: ''אובדן הלגיטימיות של המזכיר כהן בכל הפורומים בהם היה צריך לפעול לטובת ענף הלול''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  30-5-2012


בישיבת מזכירות ארגון מגדלי העופות היום (ד') התקבלה החלטה ברוב של 9 ובהתנגדותם של 3 חברים, להדחת מזכיר הארגון יעקב כהן. יש לציין כי תוקף ההחלטה כפוף לשימוע סופי שכהן זכאי לקבל בפני פורום של 4 חברי מזכירות הארגון. השימוע ייתקיים בקרוב.

הרקע להחלטה לדברי גורמים בארגון, כפי שנמסר לפורטל החקלאות, הוא אובדן הלגיטימיות של המזכיר כהן בכל הפורומים בהם היה צריך לפעול לטובת ענף הלול וכי הוא חרג באחרונה בכמה נושאים בהם טיפל במסגרת תפקידו.

בחודשים האחרונים הוביל כהן את מאבק המגדלים נגד הרפורמה שמתכנן משרד החקלאות בענף ההטלה, שתחייב את יצרני הביצים לדבריו בהשקעה כספית הנאמדת בכ-1.1 מיליארד שקל, בעוד שהשתתפות הממשלה ביישום הרפורמה תסתכם בכ-340 מיליון שקלים בלבד. לטענת כהן, משמעות הרפורמה מבחינת המגדלים היא קריסת המשקים. כהן גם האשים את משרד החקלאות בכניעה לארגוני בעלי החיים כשהסכים להגדלת שטח המחייה למטילות מ-350 סמ"ר למטילה ל-750 סמ"ר, ללא שלב ביניים של 550 סמ"ר לתקופה של 10 שנים. המעבר ללולים גדולים ללא שלב הביניים הוא הסיבה העיקרית לדבריו תוספת המימון הנדרשת מיצרני הביצים ''שרת החקלאות החליטה לפעול נגד המגדלים והעדיפה להיכנע לדרישות הבלתי סבירות של ארגוני בעלי החיים וזאת מבלי שהשיגה מקור תקציבי לביצוען.''

הארגון הגיש למשרד החקלאות תוכנית חלופית ואף פנה לשרת החקלאות וביקש ממנה למשוך את התקנות החדשות ולדחות את הדיון עליהן בועדת הכנסת. הדיון ברפורמה בענף ההטלה עדיין מתנהל בוועדת החינוך של הכנסת, לאחר שלא נמצא לתקנות רוב בקרב חברי הועדה.