הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


המשרד להגנת הסביבה מתכוון לקנוס את ''שמרית'' בשל זיהום הים


המשרד הודיע לחברת פאקא יצרנית המותג ''שִמרית'' כי בכוונתו להטיל עליה קנס בעקבות מספר מקרים בהם הזרימה שפכים מזהמים לים. בחלק מהמקרים נרשמו חריגות של מאות אחוזים מהמותר. השר ארדן: ''לא נאפשר לבעלי מפעלים לזהם את הים כדי להגדיל את רווחיהם''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  3-6-2012


המשרד להגנת הסביבה הודיע לחברת פאקא תעשיות בע"מ, יצרנית המותג "שִמרית" (שמרי בזק), על כוונתו להטיל עליה קנס מנהלי בסך 2,601,240 ₪, זאת בגין הזרמת שפכים לא מטופלים לים במהלך השנה שעברה ואי דיווח נתונים בהתאם להיתר שניתן לחברה על הוועדה הבינמישרדית למתן היתרי הזרמה לים.

חברת פאקא תעשיות בע''מ הזרימה לים באמצעות השפד"ן שפכים הכוללים חומרים מזהמים החורגים ב-41% עד 307% מהערכים המותרים. את השפכים העבירה החברה למסוף התמלחות של השפד"ן ומשם לים במרחק של כ-5 ק"מ מהחוף.

המשרד הטיל עיצומים על החברה בהתאם לסעיפים הבאים: חריגות משמעותיות בשפכים שהוזרמו לים לעומת הערכים שנקבעו בהיתר, הזרמה לים של תמלחות שאינן מטופלות, היעדר תחזוקה נאותה של מיכלי האגירה לתמלחות. אי הגשת נתונים עדכניים להרכב התמלחות על פי הנקבע בהיתר.

על כל אחד מהסעיפים נקבע סכום בסך 650,310 ₪ בהתאם למחזור המכירות של החברה וניתנו לה 60 יום להגיש את טיעוניה בכתב. הסכום שיתקבל, יועבר לקרן למניעת זיהום ים.

בשבוע שעבר הוחלט כי תנובה תשלם סכום חסר תקדים של 7.6 מיליון שקלים על זיהום מי הים בשנה שעברה. השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן: "הים וחופי המדינה הם משאב טבע השייך לכלל הציבור ולא נאפשר לבעלי מפעלים לזהם אותם כדי להגדיל את רווחיהם. הקנס המנהלי הוא כלי שמאפשר לנו לפעול במהירות וביעילות נגד מפעלים מזהמים בלי להיגרר לדיונים משפטיים שיימשכו שנים ארוכות".

מהחברה נמסר בתגובה: "החברה עובדת בשיתוף פעולה מלא ובשקיפות מלאה מול המשרד להגנת הסביבה, על כן החברה הופתעה מהכוונה להטיל עליה עיצומים כספיים. חברת פאקא בטוחה כי לאחר שמיעת טענותיה, המשרד להגנת הסביבה יחזור בו מכוונתו זו ולא יוטלו עיצומים כספיים".