הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


סוכל נסיון הברחה של 90,000 ביצים משטחי הרשות הפלסטינית


משאית שהמתינה ל''שעת כושר'' באזור קרני שומרון נתפסה על-ידי פקחי משרד החקלאות. במשאית נתפסו כ- 90,000 ביצים שנשאו חותמות מזוייפות ויועדו לשיווק בחנויות לממכר מזון במרכז הארץ

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  5-6-2012


90,000 ביצים מוברחות נתפסו אמש באזור התעשייה קרני שומרון, על ידי מפקחי יחידת הפיצו"ח (פיקוח צומח וחי) של משרד החקלאות. הביצים שהוברחו משטחי האוטונומיה לתוך ישראל יועדו לשיווק בחנויות לממכר מזון במרכז הארץ.

אסטרטגיית ההסתרה בה נקט המבריח היא יצירתית ומפתיעה, הוא הסתיר את הביצים מאחורי משלוח של מזרנים. בניגוד למרבית מקרי התפיסה המתרחשים במחסומים, כאן קיווה המבריח להתחמק מפקחי יחידת הפיצו"ח וחיכה ל"שעת כושר". בזכות ערנותם של הפקחים, והמידע המודיעיני שעמד לרשותם, הם בדקו את המשאית בעודה עומדת ריקה מאדם בצד הדרך.

בבדיקה נמצא כי המשאית עמוסה במזרנים, כאשר מאחוריהם הוסתרו כאמור כ- 90,000 ביצים. יתרה מכך, הביצים הוחתמו בחותמות מזויפות הנושאות את שמו של מכון מיון מהגדולים והמוכרים בארץ.

משרד החקלאות ופיתוח הכפר אוסר על שיווק ביצים שמקורן מחוץ לגבולות ישראל, בשל העובדה שמדובר במוצר רגיש מבחינה בריאותית, כאשר לא מקפידים על שמירתו בטמפרטורה מתאימה.
משרד החקלאות מבקש מן הציבור להקפיד לרכוש ביצים בנקודות ממכר מוכרות ומסודרות בלבד ובטמפרטורה שלא תעלה על 20 מעלות. כמו כן, יש לוודא את קיומם של תאריך תפוגה ושם מכון המיון על הביצים. ניתן לאמת את קיומו של מכון מיון המוטבע על הביצים במועצה לענף הלול, בטלפון: 03-6083271.

מנהל יחידת הפיצו"ח במשרד החקלאות ופיתוח הכפר, רואי קליגר: "מתפיסה לתפיסה, אנו רואים כי המבריחים משכללים את דרכי ההברחה, ובכך עלולים לסכן את בריאות הציבור. ביצים בפרט, ומוצרים מן החי בכלל, המיוצרים בשטחי הרשות הפלשתינאית אסורים לשיווק בישראל, כיוון שאיננו מקיימים פיקוח וטרינרי על אופן גידולם וייצורם, וכיוון שאין לנו כל יכולת לשלוט על התנאים הסניטאריים ועל שרשרת הקירור למוצר רגיש כזה".