הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


חשד להתעללות חמורה בגן החיות בחיפה: ארנבות ושרקנים הוקפאו למוות


שרקנים וארנבות מצאו את מותם בגסיסה איטית במקרר גן החיות. לאור ממצאי החקירה הקשים שניהל משרד החקלאות והודאות הנחקרים במקרים המיוחסים להם, הועבר התיק למחלקת התביעות במשרד החקלאות להמשך ההליכים המשפטיים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  7-6-2012


חוקרי יחידת הפיצו"ח (פיקוח צומח וחי) במשרד החקלאות מורגלים במקרים קשים של התעללות בבעלי חיים, אך ממצאי החקירה בגן החיות בחיפה הותירו אותם ללא מילים.

תחילתו של הסיפור בתלונה ועדויות שהגיעו למשרד החקלאות על חשד להתעללות בשרקנים וארנבות בגן החיות החיפאי. על פי העדויות שהצטברו במשרד עלה כי עובדי גן החיות הכניסו לחדר קירור שרקנים וארנבות בעודם בחיים, וגרמו למותם האיטי בסבל רב ובקור מקפיא.

שרקנים וארנבים נמצאים בגן החיות בפינת החי. בשל קצב ההתרבות המהיר שלהם, מדי פעם מועברים חלק מהצאצאים למאכל לחיות הגן האחרות. על פי חוק צער בעלי חיים, ניתן להמית בעל חיים בתנאי שהדבר נעשה מבלי לגרום לו סבל. מהחקירה משרד החקלאות עולה כי מטפלים בגן הודו שהכניסו שרקנים וארנבות כשהם חיים לחדר הקירור, וכתוצאה מכך גרמו להם סבל מיותר וגסיסה איטית וארוכה.

מנהל יחידת הפיצו"ח במשרד החקלאות, רואי קליגר: "לאור ממצאי החקירה הקשים, ולאור ההודאות של הנחקרים במקרים המיוחסים להם, נעביר את התיק למחלקת התביעות במשרד על מנת לפתוח בהליכים משפטיים".

ד"ר נירית צפורי-ברקי, הממונה על פי חוק צער בעלי חיים בשירותים הווטרינרים במשרד החקלאות: ''מדובר בעבירה חמורה על חוק צער בעל חיים, ואנו רואים זאת במלוא חומרת הדין. השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות קוראים לציבור להמשיך ולדווח לנו על כל מקרה של חשד להתעללות או התאכזרות לבעל חיים. כל פנייה נבדקת ומטופלת".

משרד החקלאות קורא לציבור להעביר פניות בחשד להתעללות בבעלי חיים למחלקת צער בעלי חיים בשירותים הווטרינרים במשרד החקלאות, באמצעות: דוא"ל או לפקס: 03-9681661. פרטים נוספים באתר האינטרנט של המשרד.


                                  צילום: איציק סמה, מ. החקלאות