הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


תוכנית לחלוקת פירות וירקות בבתי ספר בישראל


התכנית תיושם ב-20% מבתי הספר היסודיים, בהם יחולקו פירות וירקות בשילוב פעולות הסברה להגדלת הצריכה שלהם בקרב התלמידים. עלותה המשוערת של התוכנית כ-15 מיליון ₪ שמתוכם יממן משרד הבריאות כמיליון שקלים, והשאר משרד החקלאות

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  11-6-2012


יוזמה לעידוד צריכת פירות וירקות בקרב ילדים צפויה לצאת לדרך בכרבע מבתי הספר היסודיים בישראל במהלך שנת 2013. על פי התוכנית, יחולקו לתלמידי כיתות א' עד ו' פירות וירקות, בשילוב עם פעולות הסברה להגדלת הצריכה בקרב התלמידים.

מנתונים שנאספו בחטיבה למחקר, כלכלה ואסטרטגיה במשרד החקלאות עולה, כי בשנים 2000 עד 2010 חלה ירידה בצריכת הפירות והירקות לנפש בישראל מ-750 גרם ל-630. ההערכה היא שללא תוכנית ממשלתית, תמשיך הצריכה לרדת עד לכחצי ק"ג ביום עד שנת 2015, כל זאת במקביל לעלייה במגמת ההשמנה בקרב ילדים.

"חיפשנו תוכנית שתבטיח חלוקת מזון בריא. בחו"ל קיימות תוכניות להגברת צריכה של פירות וירקות בבתי ספר אשר הוכחו כיעילות", מסבירה ד"ר יעל קחל מהחטיבה למחקר כלכלה ואסטרטגיה במשרד החקלאות. הנתונים הוגשו לשרת החקלאות אורית נוקד שיזמה את התכנית והחליטה לקדם אותה בשיתוף פעולה עם משרד הבריאות ומשרד החינוך. "קיימת חשיבות רבה בהעלאת המודעות של הדור הצעיר לצריכת מזון טרי ובריא'' אמרה השרה נוקד.

הפיילוט שיכלול בשלב הראשון 50 בתי ספר, יתרחב בהמשך ל-20% מבתי-הספר בישראל. העלות המשוערת של התוכנית עומדת על כ-15 מיליון שקלים, שמתוכם יממן משרד הבריאות כמיליון שקלים, והשאר ימומן על ידי משרד החקלאות.