הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


התאחדות האיכרים: יום העיון בנושא עובדים זרים יתקיים כמתוכנן


התאחדות האיכרים מודיעה כי למרות הודעת התאחדות חקלאי ישראל שלא תשתתף ביום העיון וההשתלמות בנושא עובדים זרים, הוא יתקיים כמתוכנן. על סדר היום: מדיניות ממשלת ישראל בהקצאת עובדים זרים בחקלאות, דרכי התמודדות עם תביעות כנגד מעסיקים, ופעילות תנועות ההתיישבות.

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  27-6-2012


התאחדות האיכרים מודיעה כי יום העיון וההשתלמות בנושא עובדים זרים יתקיים כמתוכנן ב-1 ביולי בקיבוץ שפיים. ''לאור המשבר החמור מאוד בו נמצאים חקלאי ישראל בכל הקשור להעסקת עובדים זרים התאחדות האיכרים החליטה לקיים כנס מקצועי חשוב, ושכרה את שרותיו של עו"ד נחום פיינברג, מומחה בכיר בתחום דיני העבודה הקיבוציים בישראל, להכוונה וייעוץ כולל בטיפול בגל התביעות.'' מוסרים מההתאחדות.

עוד נמסר כי היום התקבל במשרדי התאחדות האיכרים מכתבו של מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל אבו וילן, שהחליט בדקה ה-90 שלא להשתתף בכנס אשר תואם עמו מראש. ''אנו מאמינים כי ההימנעות מדיון משותף בנושאים מהותיים החיוניים לכולנו, רק תרמה למצב הנוכחי ולמצוקתנו המתמשכת מאז הנעשה העוול ההיסטורי בהסכם "המתווה היורד" שנחתם על ידי התאחדות חקלאי ישראל במאי 2009 וב"תיקון" מתחילת שנה זו'' אומרים בהתאחדות האיכרים. ''אנו, העוסקים בחקלאות, עומדים בפני שוקת שבורה בכל הנוגע להכוונת ההתנהגות במישור דיני העבודה, עובדה אשר הניעה גל של תביעות חסרות רסן שעלינו להיערך בהן באופן מערכתי, משקי ומידי. אין כאן שאלה ארגונית או שאלה פוליטית ובוודאי שאין מקום במקרה זה ליריבויות אישיות. עתיד החקלאות הוא העומד לנגד עיננו.''



לתכנית לחצו כאן